Com afiliar-me?

L’afilació es realitza en persona, et pots dirigir a la seu del sindicat (Passatge Edgardo Ricetti,16) els dies que està obert, que són els següents:

Dimecres de 18 a 20h

Divendres de 19 a 20h

No realitzem afiliacions, ni consultes laborals per internet. Si tens algun dubte o problema laboral, pots venir el dimecres de 18 a 20h o el divendres de 19 a 20h, no cal concertar cita prèvia.

Qui es pot afiliar al sindicat?

Qualsevol persona sigui treballadora (en actiu o a l’atur), estudiant, jubilat/da,etc pot afiliar-se a la CNT independenment de la seva ideologia, cultura, religió,etc. Les úniques persones que no poden afilar-se són aquelles que pertanyen a algun cos repressiu (policies, militars i guàrdies de seguretat), no poden afiliar-se els empresaris amb treballadors/es contractats. Tampoc es poden afiliar les persones que estiguin ja afiliades a un altre sindicat, a no ser que es donin de baixa d’aquest.

Quan costa afiliar-se a la CNT Sabadell?

Si ets un treballador/a en actiu l’afiliació és de 12 € al mes.

Si et trobes en situació d’atur o ets estudiant o jubilat/da, el preu és de 6 € al mes.

Sinó pots afiliar-te per motius econòmics però vols participar a les activitats, pots passar-te pel sindicat o enviar un mail a: cntsabadell@cnt.es i t’informarem de les mobilitzacions, jornades llibertàries,etc. Igualment però, ja les anem penjant a la web.

Per què val diners afiliar-se?

Els sindicats de la CNT, al no rebre subvencions, es mantenen bàsicament gràcies a les cotitzacions dels seus afiliats/des. Amb aquests diners, els sindicats poden mantenir els seus locals, tenir suficients recursos per recolzar els treballadors en cas de conflicte laboral, realitzar campanyes (contra la precarietat laboral, l’atur, la corrupció política,etc) o realitzar propaganda pròpia.

Per què afiliar-me a la CNT?

Pensem que avui en dia es essencial estar afiliat a un sindicat, ja que és la única eina de que disposem els treballadors i treballadores per protegir-nos dels constants atacs del capital i l’estat i per defensar els nostres interessos com a tals. A més considerem que la CNT no és un sindicat més, estem afiliats a la CNT perquè és un sindicat independent tant econòmicament com políticament i que per tant té les mans lliures per lluitar per la defensa dels interessos dels treballadors/es. Perquè la seva forma de funcionar és totalment horitzontal, sense líders, ni caps, on els càrrecs del sindicat han de realitzar allò que ha aprovat l’assemblea general i que poden ser revocats en qualsevol moment si així ho decideix aquesta. I també perquè sempre que és possible, intenta utilitzar l’acció directa (sense intermediaris) per resoldre els conflictes laborals, és a dir,  que siguin els propis treballadors/es amb l’ajuda dels afiliats/des al sindicat els que participin i resolguin els conflictes.

Quins avantatges té afiliar-se a la CNT?

A la CNT tots els afiliats/des tenim els mateixos drets que són:

-Rebre la informació de les assemblees i activitats del sindicat.

-Poder participar a les assembles locals, aportant propostes i prenent decisions com la resta d’afiliats/des.

-Poder participar com a delegat als Plens/Plenàries de Catalunya-Balears i als Plens/Plenàries confederals, així com també als congressos. A tots aquests òrgans de decisió es pot participar una vegada passats 6 mesos com afiliat/da.

-Descompte a l’advocat en acomiadaments i reclamacions de quantitats i sense cost en sancions i modificacions de condicions de treball.
 Afiliats:
-Acomiadaments i reclamacions de quantitat: 5% de la quantitat fixada en la sentència (sense adelantos).
-Sancions: Sense cost.
-Modificacions substancials de condicions de treball: Sense cost.
No Afiliats:
-Consultes laborals: Sense Cost.
-Acomiadaments i reclamacions de quantitat: 15% de la quantitat fixada en la sentència, amb un mínim de 450 euros.
-Sancions: Entre 300-450 euros.
-Modificacions substancials de condicions de treball: Entre 300-450 euros.
Afiliant-te no només fas forta a la CNT, sinó també a tu. Perquè com més siguem i més ben organitzats estiguem, millor podrem fer front a l’ofensiva patronal contra els treballadors/es, plantar cara a la reforma laboral i a l’augment de l’edat de jubilació, defensar els nostres llocs de treball i obtenir millores laborals i socials. Perquè a la CNT, si ens toquen a un, ens toquen a tots/es.