En ocasió de la jornada de vaga general del 29 de setembre, CNT-AIT va convocar una manifestació a la Plaça Universitat de Barcelona. Més de tres mil persones van respondre a la jornada de lluita, marxant en contra de la inacceptable reforma laboral imposada pel Govern i la consegüent retallada dels drets dels treballadors. La manifestació va travessar els carrers de Barcelona amb l’objectiu de dirigir-se fins la Subdelegació de Govern a Pla del Palau, on s’havia de realitzar un míting conclusiu.
Mentre la manifestació baixava per Via Laietana i, sense haver-hi cap tipus d’incidents, una furgoneta de la Policia Nacional, sense senyal lluminós ni acústica va irrompre a l’interior de la manifestació a tota velocitat arriscant-se a atropellar diferents manifestants. Davant aquesta evident acció de provocació per part de les forces de seguretat de l’Estat, CNT-AIT va decidir desconvocar immediatament la manifestació per salvaguardar la integritat física dels participants.

Des de CNT-AIT, volem expressar el nostre més profund rebuig davant aquesta grollera maniobra repressiva, que en qualsevol cas, no entela el grandiós desplegament de suport a la jornada de vaga general. Condemnem fermament l’acció de la policia, que evidentment cerca aturar, a través de la força i la intimidació, la massiva mobilització d’aquells treballadors que no s’identifiquen amb els sindicats majoritaris i que veuen a la CNT-AIT una alternativa coherent de lluita per contrarestar l’ofensiva patronal i governamental que busca cancel lar els drets aconseguits a través d’anys de lluita.

Agència Confederal de Premsa
Confederació Nacional del Treball – AIT
Federació Local de Sindicats de Barcelona
Pl. Duc de Medinaceli, 6, Entr. 1ª