Després del rebuig constant per part de l’empresa privada de telemarqueting Atento, que gestiona gran part d’aquest servei públic d’emergències mèdiques del 061, a reunir-se amb CNT per negociar aspectes com solucionar la manca d’higiene i seguretat als llocs de treball, la precarietat laboral, o els 107 acomiadaments que es van fer efectius del 7 d’abril, entre d’altres, aquest sindicat s’ha vist forçat a convocar una vaga.

Els motius més rellevats són que, a més a més que es treballa en condicions pèssimes d’higiene i amb material fet malbé, problema que l’empresa no ha solucionat transcorregut el temps que Inspecció de Treball els va oferir per fer-ho, també Inspecció de Treball ha obert l’acta d’infracció número 8/0012917/10 a aquesta empresa perquè considera injustificat i desproporcionat l’acomiadament de més del 35% de la plantilla, i no s’ha rebut resposta del Departament de Salut, després de comunicar-l’hi aquest problemes que pateixen els treballadors d’aquest servei.

Amb això, CNT convoca una vaga i resta a l’espera que es determinin uns serveis mínims que permetin, tant als treballadors exercir el seu dret constitucional com atendre a cada ciutadà en un estat real d’emergència mèdica.