Aquest any el primer de maig ha començat amb pluja, el dinar en suport els jardiners de Sant Just Desvern en lluita s’hagut de traslladar a Cornellà. Tot i això l’assistència a Arc de Triomf no ha sigut menor a la de l’any passat. Finalment ha parat de ploure i s’han reunit uns centenars de persones per escoltar els diferents mítings, al voltant d’aquests, com cada any s’han col·locat diferents distribuïdores llibertàries.

Ha començat parlant el Secretari General de CNT-AIT Catalunya i Balears, recordant el centenari de la setmana tràgica i la brutal repressió sobre la classe treballadora que van suposar aquests fets, després ha parlat de la difícil situació que plantegen els Expedients de Regulació d’Ocupació (ERO) i com a les comarques de la Catalunya interior el sindicalisme groc de CCOO i UGT s’han acomodat des de fa molt temps a la poltrona i no fan res per evitar els acomiadament ni els tancaments d’empreses. És per això que ha reclamat la necessitat d’un model sindical independent del sistema que permeti actuar lliurement a la classe treballadora i lluitar contra la crisi del sistema. Seguidament ha parlat el director de Solidaridad Obrera, que ha remarcat la feina a nivell cultural que han de fer els sindicats, facilitant l’accés a la cultura a tots els treballadors, com a pas bàsic per aconseguir emancipar-se. Després ha parlat un afiliat del sindicat de Barcelona i membre de l’Institut de Ciències Econòmiques i de l’Autogestió (ICEA), que ha proposat les diferents mesures econòmiques i d’autogestió que es podrien aplicar per sortir de la crisi. Després ha intervingut un company de la Federació d’Estudiants Llibertaris (FEL) que ha parlat de com s’ha lluitat i es lluita contra el Pla Bolonya des de una òptica llibertària. Finalment i tancant l’acta ha parlat un company de la CNT Hospitalet parlant de com estem pagant la crisi els treballadors hi criticant el trist paper de les institucions, els sindicats grocs, el govern, la patronal i la banca.

Un cop acabades les intervencions s’ha realitzat una manifestació pels carrers de Barcelona, on han participat unes 500 persones, força gent s’ha afegit durant el recorregut de la manifestació. S’han corejat diferents lemes contra els principals sindicats, la patronal, el govern, la banca i per un sindicalisme independent i combatiu.

Una vegada finalitzada la manifestació ens hem dirigit a Cornellà a dinar.