Durant tot el mes de maig la CNT de Sabadell juntament amb l’Assemblea Llibertària de Sabadell vam organitzar les IV Jornades Llibertàries a la ciutat. Aquest any, coincidint amb el centenari del sindicat les vam ampliar, tot intentant que tinguessin un contingut el màxim atractiu possible, per tal d’obrir el sindicat a la ciutat.

Les jornades van ser molt interessants i les temàtiques van ser molt diverses: la xerrada-presentació del Llibre “Mateo Morral, héroe trágico del anarquismo español”, per part de l’autor del mateix, Eduard Masjuan on ens va explicar els motius que van dur al sabadellenc Mateo Morral a intentar matar el rei Alfons XIII. La presentació del col·lectiu Te Kedas donde Kieras que tracta el tema de la immigració i el combat contra el racisme i la xenofòbia, on ens van explicar les males condicions i maltractaments sobre els immigrants als CIES, les maneres de defensar els immigrants davant les redades i la campanya que han engegat contra aquestes, a més van assistir-hi diversos immigrants de la ciutat que es van interessar pel col·lectiu i ens van explicar les seves problemàtiques. La presentació de la cooperativa integral per part d’Enric Duran i el debat entorn si podia arribar a ser una alternativa real al sistema capitalista. Per últim va tancar les jornades, la xerrada de Meritxell Bru del grup de recerca d’arqueologia agrària de l’Edat Mitjana de la UAB, sobre l’autogestió al camp a l’Europa occidental del segle VII al XII, explicant-nos com molt abans de l’època contemporània ja s’havia dut a terme l’autogestió i com s’organitzaven aquestes comunitats camperoles. També es van projectar diversos documentals com “Ácratas”, sobre el moviment anarquista expropiador argentí i “Vamos a iluminar la oscuridad”, sobre la revolta grega, es va realitzar un taller d’armes primitives i una xerrada-debat sobre marxisme i autogestió.

L’assistència ha sigut d’una mitjana d’entre 15 i 20 persones, tot i que en algunes jornades com la feminista o la xerrada sobre cooperativisme i autogestió, es va arribar a la trentena de persones. Però el més important és que en van sorgir debats i idees interessants i sobretot van servir per crear vincles amb col·lectius i persones, creant noves complicitats.