L’empresa tèxtil Gorina va presentar un ERO a 44 treballadors el passat 21 de maig, just l’endemà es va realitzar una presentació davant la premsa de la nova Plaça Gorina. L’alcade Bustos va declarar: “és un reconeixement a una família, que forma part de la història del tèxtil local”, oblidant tots els treballadors que s’han esforçat per tirar endavant la indústria tèxtil sabadellenca, alguns d’ells deixant-hi la vida.

Aquest dissabte s’inagurava oficialment la Plaça i un grup de treballadors acomiadats, el comitè d’empresa i companys de la CNT de Sabadell hem volgut fer acte de presència per protestar contra els acomiadaments, les indemnitzacions de misèria que ha donat l’empresa als treballadors i per la poca vergonya de l’Ajuntament de dedicar-li una plaça, just quan acomiaden a 44 treballadors. Però sobretot ens hem manifestat per la dignitat de tots els treballadors acomiadats. Gorina s’ha declarat en suspensió de pagaments, quan és una de les principals famílies de la burgesia catalana de la ciutat i té una pila de pisos arreu d’aquesta.

Ells tindran els diners i el poder, però nosaltres tenim la solidaritat i aquesta no té preu.