Dijous 17 de febrer. 18.30h. A la Plaça Urquinaona de Barcelona.

ELS TREBALLADORS DE VALEO SORTIREM AL CARRER PER A EXIGIR LA RETIRADA DE L’EXPEDIENT DE REGULACIÓ D’OCUPACIÓ (ERO), AMB EL QUAL L’EMPRESA PRETÉN ACOMIADAR A 67 COMPANYS

Transcrivim el comunicat del Comitè d’Empresa:

El passat 28 de gener Valeo Automoción de Martorelles (Vallès Oriental) va sol·licitar a l’administració l’acomiadament de 67 treballadors i la deslocalització a una altra planta del grup a Saragossa, de 3 línies de muntatge, al·legant causes econòmiques i productives. En el transcurs d’aquests 14 dies, hem tingut 3 reunions (una cosa insòlita i vergonyós, tenint en compte el que ens juguem, i que el període de consultes és de 30 dies) i hem desmuntat les causes productives al·legades per l’empresa.

Quedant ja com causa de l’ERO les econòmiques, resulta ser, que Valeo és un Grup Multinacional, pel que els comptes per a les causes econòmiques que ha de presentar l’empresa per a sol·licitar a l’Administració l’extinció dels 67 contractes de treball, han de ser les del Grup. Per tant, ens trobem davant un frau, que té com fi acomiadar a 67 treballadors de Valeo i el trasllat de tres línies de muntatge a Saragossa, això que coneixem com deslocalització i això malgrat que no concorrin les causes al·legades.

Torna a ser altra vegada, responsabilitat dels polítics, del govern de torn en la Generalitat l’acceptació o no d’aquests 67 acomiadaments, ja que li pertany resoldre, i ho ha de fer sabent que els treballadors saben, que és un frau! Els treballadors hem convocat vaga tots els dies del mes de Febrer. A abusos com aquest ens porta la Reforma Laboral.