• Empresa i treballadors no han arribat a cap acord sobre els 388 acomiadaments
  • CNT presentarà públicament el seu contra informe aquest divendres

Després de 30 anys de beneficis, i amb tant sols un any de pèrdues, YAMAHA pretén acomiadar la pràctica totalitat de la plantilla que l’empresa té a Palau. El Sindicat C.N.T., personat en el procés, ha presentat un contra informe al Departament de Treball.

Després que l’empresa no aconseguís arribar a cap acord amb el Comitè d’Empresa sobre l’E.R.O. que va presentar fa setmanes, la Secció Sindical de C.N.T. a YAMAHA ha presentat un contra informe al Departament de la Generalitat que desmenteix els arguments de YAMAHA. Amb aquesta actuació, el sindicat C.N.T. espera poder contribuir a la lluita que mantenenen els treballadors contra els acomiadaments.

Segons C.N.T., amb aquest contra informe espera contribuir a evitar “totes les conseqüències negatives per al municipi i per la comarca, així com principalment per als 388 treballadors afectats i les seves famílies”.

Des de C.N.T., s’informa que Yamaha basa la necessitat dels acomiadaments en “una previsió de descens de les vendes” i que la documentació entregada per la empresa al departament de treball, utilitza uns “estudis econòmics” del any 2009, sense aportar les xifres del 2010, cosa que seria molt útil per veure la viabilitat del expedient.

Des d´ aquest sindicat, es veu amb preocupació que l´ informe en general, és “de tràmit”, és poc rigorós i basat en inconsistents estimacions econòmiques. I preocupa que l’administració hagi de prendre ara una determinació sobre el futur de 388 famílies de la comarca en l’actual context de crisi, i sense una base prou sòlida que recolzi les tesis de YAMAHA. Més encara quan, a dia d’avui, YAMAHA és una de les firmes punteres del sector.

Possibles solucions.

El contra informe presentat per C.N.T., també convida a l’empresa a que redueixi els costos salarials dels seus directius temporalment, cosa que faria molt més competitiva la seva productivitat individual, i que juntament amb el manteniment del departament de I+D, convertiria el fabricant de motos molt més eficient.

Aquest sindicat considera intolerable que YAMAHA hagi estat acumulant beneficis des de la seva implantació al Vallès Occidental, i que pretengui enviar la major part de la producció a França (on les pèrdues no són diferents que les de Palau) basant-se tant sols en unes previsions poc sòlides. Per altra banda, C.N.T. no entendria que ara l’Administració resolgués l’E.R.O. favorable a l’empresa donades les circumstàncies actuals.

Finalment, el Sindicat C.N.T. farà públic el contingut del contra informe en una presentació aquest divendres 15 d’abril de 2011 a les 19.00h a la seu del sindicat de Sabadell (Ptge. Edgardo Ricetti, 16) on els redactors de l’informe valoraran possibles opcions que tenen els afectats per l’E.R.O.