El passat dimarts 17 de maig, la CNT es va concentrar durant un míting electoral de CiU al barri de Gràcia per denunciar la situació de cessió il·legal de treballadors al Departament de Territori i Sostenibilitat. Durant la concentració, es van desplegar pancartes i es van repartir octavetes, mentre s’informava per megafonia sobre els motius del conflicte.

La resposta dels Mossos d’esquadra i de la Guàrdia Urbana va ser inusualment desproporcionada. Almenys una desena d’agents es van posicionar davant de les portes del recinte on se celebrava el míting, mentre que es muntava un imponent operatiu per desviar el trànsit i evitar que el candidat de CiU, Xavier Trias, hagués de passar per davant de la concentració . Pel que sembla, els polítics ja no saben que inventar-se per evitar donar la cara i respondre davant les greus actuacions dels seus partits, però que no s’enganyin, els seguirem on vagin amb la nostra protesta per exigir que assumeixin les seves responsabilitats.

Actualment, regeix al Departament de Territori i Sostenibilitat, com en tants altres sectors de l’Administració pública, una clara situació de cessió il·legal de treballadors que afecta els membres de la nostra secció sindical. Sota la gestió de l’organisme públic CTTI, el Departament de Territori i Sostenibilitat subroga el manteniment de la infraestructura a l’empresa Informàtica El Corte Anglès SA (IECISA), que al seu torn es limita a portar treballadors mitjançant les empreses Serikat, Cast-Info i altres. A més de suposar una violació dels drets dels treballadors, particularment greu tractant-se de la mateixa Generalitat, aquesta pràctica de subcontractació i cessió il·legal de treballadors suposa un greu malbaratament de diners públics, que acaba en les butxaques d’algunes empreses que no compleixen cap tipus de funció més que la de contractar treballadors.

Per totes aquestes raons, el nostre sindicat exigeix a CiU acabar amb la pràctica de subcontractació i·legal i precarització dels treballadors en l’administració pública, considerant que és completament inacceptable que continuï amb una política de retallades mentre es nega a mantenir plantilles raonables i eficients, més austeres en termes pressupostaris.

Bloc de la Secció Sindical: http://cnt-agites.blogspot.com