Amadeu Casellas va ser protagonista de dures protestes on va posar la seva vida en risc, arribant a estar per una banda 76 dies en vaga de fam i, més tard, va realitzar una altra vaga de fam que va durar 99 dies.

Aquests fets van culminar amb el reconeixement per part de la llei que havia estat més de 8 anys a la presó de forma il.legal, sense tenir delictes de sang. Ell va ser empresonat acusat d’atracaments de bancs, donant els diners d’aquests a diferents lluites socials i obreres que ho necessitaven.

Van ser molts i evidents els actes repressius que va patir Amadeu, tant com els representants legals que el defensaven o persones properes del grup de suport. Als advocats se’ls va intentar sancionar a través de queixes a les escoles d’advocats, al·legant un enfilall de mentides com la de voler introduir una pancarta dins de l’Hospital penitenciari de Terrassa, o per les queixes dels advocats del mal comportament  dels funcionaris de presons, cosa que va quedar en paper mullat donades les falsedats argumentades. A Franki se’l va deixar sense permisos de sortida per solidaritzar-se en un escrit …

No només van patir els advocats, Franki i Amadeu, aquests atacs, un grup de carcellers va amenaçar de querellar-se contra Amadeu i el bloc, que servia de portaveu del grup de suport, on es penjaven els comunicats de l’Amadeu. Tot era una clara repressió orquestrada per amenaçar i intimidar als que es solidaritzaven amb les persones preses.

En aquest context es va realitzar un acte solidari (una concentració informativa) a les portes de la Direcció de Serveis Penitenciaris situat al C / Aragó de Barcelona. Durant el matí va arribar un correu que simulava un paquet bomba. En cap moment es va avisar a ningú d’això, ni a funcionaris que treballaven a l’edifici ni als manifestants que estàvem fora, fins i tot podem dir que la consellera Tura estava passejant per l’edifici aquest mateix dia. Dies després van detenir Tamara a Getafe (Madrid), sota l’acusació d’intent d’assassinat.

Des de CNT Manresa afirmem que això no és més que un bast atac repressiu, que pretén intimidar i acovardir a les persones que es solidaritzen amb les persones preses. Afirmem que, durant aquell matí, no hi va haver ningú en perill. Afirmem que, sí, hi va haver paquet i aquest no tenia capacitat de matar i que aquest bast atac repressiu no són més que mentides. Qui realment estava en perill era Amadeu Casellas que va arribar a estar 175 dies en vaga de fam en poc més d’un any. Mentides amb la intenció d’intimidar a les persones que es solidaritzen amb les persones preses i mentides per trucar la vida d’una jove activista activa, solidària i, per tant, perillosa per als interessos del sistema.

Per tot això des de CNT Manresa fem una crida de solidaritat amb Tamara, la qual s’enfronta a una acusació d’intent d’assassinat ia la qual se li demanen 16 anys de presó. Busquen intimidar els que es solidaritzen amb les persones preses, busquen truncar la vida a una companya que ha lluitat de manera legítima, que es caracteritza per la seva solidaritat amb els reprimits i que lluita en contra de les injustícies. La companya és una destacada militant de base amb la qual cal solidaritzar-se. El 14 de setembre a les 10:00, concentració a l’Audiència Provincial n º 7 de Barcelona

Per més informació: http://tamaraalacalle.blogspot.com/