Reproduim un comunicat del sindicat germà de la CNT a Olot sobre  la sentència del Tribunal Suprem i del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya sobre el tema de la llengua catalana al sistema educatiu català.

El sindicat d’Olot de la Confederació Nacional del Treball rebutja l’atac contra la llengua catalana a l’escola perpetrat pel Tribunal Suprem primer i ratificat pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Arran d’una demanda feta per alguns pares d’alumnes fanàtics i per “Convivencia Cívica Catalana” entitat ultradretana, aquests tribunals pretenen acabar amb la immersió lingüística a l’escola que, com s’ha demostrat des que va entrar en vigor, és la millor eina d’integració per la gent vinguda de fora de Catalunya i de recuperació de la llengua catalana després dels 40 anys de dictadura criminal, quan va ser perseguida a tots els nivells.

El que proposen és, de fet, la segregació dels nens i nenes segons la llengua que els seus pares escullin com a vehicular per ells. I el que insinuen amb aquestes mesures és que a Catalunya no es pot viure si no parles el català i que els nens i nenes catalans no saben parlar el castellà, discurs que no és nou i que és una bestiesa en si mateix com molt bé sabem totes les persones que vivim i treballem a Catalunya.

Aquesta situació, de fer-se efectiva, només comportarà un nou atac a la llengua catalana ja de per si bastant precària, sobretot en algunes zones del territori.

Lamentablement no cal esperar res del govern del senyor Mas ja que estan massa ocupats carregant-se precisament el sistema educatiu, el sanitari i el socio-econòmic del país amb les seves mesures neoliberals que afecten exclusivament la classe treballadora i les persones en una situació més precària. Només podem instar i esperar que la comunitat educativa (centres, docents, pares i alumnes) desobeeixin aquesta interlocutòria i continuïn utilitzant el català com a llengua vehicular i de relació als centres d’ensenyament.

Sindicat d’Olot de la Confederació Nacional del Treball