El RACC ha complert la seva amenaça. Només un mes i mig després d’anunciar que necessitava més flexibilitat horària en la seva plantilla i comptant amb el total beneplàcit del “tripartit” que forma el Comitè d’Empresa (CGT, UGT i INTERSINDICAL) la direcció del Club ha decidit tornar a donar-li una bufetada al respecte cap als treballadors i als seus drets obligant a deu d’ells a canviar de torn de treball si no volien ser convidats a engrandir les llistes de l’atur emparant-se en la Reforma Laboral.

Com en aquesta nova malifeta han comptat amb la complicitat d’aquells que es fan dir “representants dels treballadors” el RACC ni tan sols s’ha molestat a buscar una causa creïble per justificar la seva decisió. Baixada de l’activitat, ha estat l’excusa triada.

Algú els hauria de dir que excuses tan injustes com aquestes no colen si tens subcontractada a una empresa de telemàrqueting per poder cobrir el volum de treball existent i cada dia se li deriven més tasques i més càrrega de treball … Algú els hauria de dir que no cola si aquesta subcontracta està ampliant plantilla i horaris exclusivament per atendre el servei del RACC. Algú els hauria de dir que no cola que al·leguin pèrdua d’activitat si des de fa diversos mesos (exactament des que es van desfer de set treballadors més a través d’un Pla Social o ERO encobert, segons vulguem dir-li) l’empresa demana diàriament hores extres i hores complementàries.

Aquest algú hauria d’haver estat el gloriós Comitè d’Empresa (que per això estan, no?), però en lloc d’això s’han limitat primer a negociar amb l’empresa durant l’últim mes i mig ocultant tota la informació a la plantilla sense demanar ni tan sols explicacions al respecte, tot i que la Secció Sindical de CNT els va demanar expressament mitjançant un comunicat públic que fessin partícips de tota la informació que tinguessin sobre això dels plans de l’empresa als treballadors i convoquessin una assemblea informativa, i guardant un silenci sepulcral després de l’anunci de la notícia per part de l’empresa, només trencat per una ridícula comunicació als treballadors en els que afirmaven únicament que “vetllarien pel compliment dels terminis establerts per als canvis de torn”.

Una vegada més l’empresa ens ha trepitjat. I un cop més aquests “sindicats representatius” ens han venut. Aquestes deu persones que es veuran obligades a canviar de torn de treball també hauran de canviar de vida, i això si poden fer-ho …

Com sempre ens hem assabentat de la jugada un cop ja consumada. Però, per aquesta Secció Sindical això no va fer que ni ens resignem ni guardem silenci. Des de la seva aprovació, alertem dels plans del RACC d’aplicar la Reforma Laboral quant li fos possible i així ho vam fer saber als seus socis en la roda de premsa que vam oferir a les portes de l’Assemblea de Compromissaris. Ara que la seva amenaça ja és un fet, els vam avisar que anem a iniciar una campanya pública per denunciar els continus abusos als que el major Club de socis de l’Estat espanyol sotmet als seus treballadors, i de pas la inestimable ajuda amb què compten per dur-ho a terme.

Secció Sindical CNT-AIT Acaservi (Grup RACC)
Més informació a http://www.socisracc.blogspot.com