El passat dissabte 30 de juny, militants de la CNT es van reunir al barri de Sant Andreu per realitzar un míting/manifestació en contra de la reforma laboral i les retallades. Com sempre, les retallades i reformes afecten solament a la classe treballadora, una crisi que només l’està pagant el poble; en un context, a més, fortament repressiu que busca evitar l’organització i l’actuació popular. La manifestació es va desenvolupar pels carrers del barri, cantant consignes contra la crisi i a favor de la lluita obrera, mentre es repartien tríptics als vianants amb informació sobre les modificacions introduïdes per la reforma laboral del Govern.

En diferents places i interseccions, la manifestació es va detenir perquè diferents oradors efectuessin un míting. Els discursos van tractar l’actual situació econòmica i laboral, en què es rescata als bancs i s’afavoreix als empresaris, mentre s’erosionen drets socials fonamentals com la sanitat, es desnonen famílies i s’imposa una precarietat cada vegada més brutal.

Es va defensar a més el model de la CNT com a alternativa i eina de lluita. Un sindicalisme sense alliberats ni subvencions, que rebutja les eleccions sindicals en nom de l’acció directa i l’organització des de la base. Després d’un últim parlament en l’Estació de Sant Andreu Arenal, la manifestació es va donar per conclosa .

Amb aquest acte, la CNT inicia una campanya d’informació i mobilització que recorrerà diferents barris i localitats, amb l’objectiu d’informar sobre els efectes de les reformes i retallades que estem patint, convidant als treballadors, i a la població en general, a organitzar-se i respondre a les actuals agressions del govern i la patronal.

El proper acte es realitzarà el proper dissabte 7 de juliol en Cornellà a les les 11:00h a la plaça del Mercat de la Satélite en Sant Ildefons (L5).