Des de la CNT volem denunciar públicament els fets esdevinguts en el dia 11 durant les mobilitzacions del matí i de la tarda en suport als miners i que es va saldar amb desenes de detinguts, i multitud de ferits i contusionats.

És molt significatiu que just quan el govern aprova les seves mesures de retallades, que s’estan convertint amb molta diferència en els més sagnants que es recorden en “democràcia”, facin ostentació d’una força desmesurada contra els manifestants que es trobaven en la voltants del Ministeri d’Indústria. Aquest acte multitudinari que, en ple matí de dimecres, va comptar amb un gran suport de les organitzacions combatives de la capital, al marge de la direcció de CCOO i UGT que organitzaven l’acte i que tenien cura únicament de la seva imatge, es va tornar en un revés repressiu per part del govern.

L’acció bel · ligerant de la policia antiavalots es va fer notar en una aferrissada càrrega violenta i indiscriminada escomesa contra bona part dels assistents, sense cap lògica aparent. A la gravetat de l’assumpte cal assenyalar que la gent de les bases de tots els sindicats i col · lectius socials van mostrar una companyonia durant les càrregues policials tant per recolzar-se com per repel · lir l’atac.

Critiquem la passivitat mostrada per part de l’executiva de CCOO i UGT que en tot moment es van mantenir al marge en el seu acte mediàtic i sense tenir el valor de realitzar una mínima menció al que esdevenia al voltant.

Ens entristeix veure com molta gent de la base d’aquestes organitzacions estaven patint les càrregues i sent detingudes al mateix temps amb els nostres companys i companyes i totes, els miners i famílies senceres que estaven presents en la solidaritat i el suport en la lluita dels miners eren oblidades i injuriades amb qualificatius que feien al · lusió a que eren mala gent, “antisistema” o descontrolats.

El nivell de desmobilització a què hem arribat per culpa de les cúpules sindicals de l’Estat, sumat a la despreocupació d’aquestes organitzacions per aquells i aquelles que són detinguts, aconseguiran deixar un paisatge desolador per al que ens ve a sobre, convertint-se de la mateixa manera en còmplices dels poders fàctics pel paper que estan desenvolupant.

A la CNT li preocupa la situació dels represaliats i dins dels seus mitjans  al seu abast farà el possible per a la solidaritat. Demanem sense gaire esperança que aquells que a més d’organitzar un acte, on han passejat les seves copioses insígnies únicament per treure un rèdit propagandístic, tinguin la decència d’assumir certes conseqüències que encara incòmodes, són part de la lluita, perquè si no, la por que ja infon l’estat i la desconfiança de la classe treballadora als sindicats enterraran qualsevol perspectiva de mobilització i d’organització enfront del sistema demolidor que ens està tocant viure.

Tot seguit a la tarda, amb recorregut d’Atocha a Sol, van seguir les manifestacions de suport als miners, per les detencions del matí i per la noves retallades que els rics imposen als treballadors sobre els col · lectius socials més desfavorits. Com no podia ser d’altra manera, també es van produir aldarulls i detencions, fruit de l’atac, ja desenmascarat, del govern contra la classe treballadora.

Solidaritat amb els detinguts i represaliats / des ..

La lluita és l’únic camí!

Secretariat Permanent del Comitè Confederal, CNT-AIT