CNT davant les detencions i càrregues policials succeïdes el divendres 13

Els Carrers i les places de ciutats i pobles i municipis s’ han tornat a omplir de milers de treballadors/es, en protesta per les mesures antisocials i antiobreres aprovades ahir en Consell de Ministres per el govern del PP.

Concentracions multitudinàries convocades i manifestacions difoses per les xarxes socials, van tenir lloc en desenes de ciutats davant les seus dels ajuntaments i dels dos principals partits (PP i PSOE), perllongant una jornada de protesta que a Madrid va començar amb talls de trànsit en diverses artèries.

A les 20:30 h, té lloc la Primera detenció a la seu del PP al Carrer Gènova, on milers de persones romanen concentrades.  Seguidament, quan la marxa es dirigia a la seu del PSOE, a pocs metres, un ampli cordó policial impedeix el pas als i les manifestants i es succeeixen agressives i indiscriminades càrregues policials que se salden amb diverses detencions i ferits.   La repressió no aconsegueix dissoldre als i les  manifestants i poc a poc si van sumant centenars de persones que augmenten el gruix de la protesta, i ja a la Gran Via, una multitudinària manifestació es dirigeix cap al Congrés. Novament es succeeixen les càrregues a la Plaça de Neptú i als voltants del Congrés, produïnt-se  noves detencions. La marxa va aconseguir arribar a la Puerta del Sol, on milers de manifestants van ocupar  la plaça i es van succeir els enfrontaments. La jornada es va saldar amb nou detinguts/des i desenes de ferits/des.

Des de La Confederació Nacional del Treball, denunciem una vegada més la repressió i la violència de l’Estat contra els i  les treballadores i mostrarem tota la nostra solidaritat i suport als i les detingudes.
Secretariat Permanent del Comitè Confederal de  la CNT-AIT.