La central anarcosindicalista promou actes i concentracions per als dies 30 i 31 d’agost, davant les oficines del servei públic d’ocupació de desenes de ciutats. La campanya continuarà al setembre amb actes contra la banca.

Dins de la campanya iniciada per la CNT contra la reforma laboral, les retallades i l’atur, el sindicat ha convocat, els dies 30 i 31 d’agost, actes en les oficines del servei públic d’ocupació en desenes de ciutats, per denunciar la situació per la qual passen els més de cinc milions de treballadors i treballadores en atur que hi ha actualment a l’estat espanyol, i que per CNT són producte directe de la política econòmica del govern.

La CNT considera que cap sortida a la crisi econòmica podrà ser efectiva ni útil per a la societat si no passa pel repartiment del treball i de la riquesa. “Només aconseguint una millora substancial de les condicions de vida dels més desfavorits pel sistema i les seves crisis, aconseguirem avançar com a societat,” afirmen des del Secretariat Confederal.

Els anarcosindicalistes entenen que el futur que preveu el govern i els amos del poder econòmic i financer és terrible i ja està escrit: “El sistema ja ha descomptat als aturats com a problema, que les mesures aprovades no faran sinó agreujar, perquè assumeix que l’atur existent serà de llarga durada i que per a aquests treballadors acomiadats o aquests joves que mai han treballat no hi haurà  ocupació en la pròxima dècada. I això és una cosa que no podem acceptar, perquè és una condemna per les famílies obreres que ja ha estat dictada pel poder “.

CNT considera que el debat suscitat per la renovació del Pla Prepara no fa sinó posar de manifest el caràcter insuficient de l’anterior pla, tant en les quantitats com en la cobertura i l’insult a la dignitat dels treballadors que suposen les reformes introduïdes en la pròrroga aprovada pel govern, quan es manegen per subsidis i prestacions, quantitats totalment insuficients per pal · liar la dramàtica situació que la desocupació massiva està creant en els milions de treballadors/es que no reben ingressos suficients per cobrir les seves necessitats bàsiques.

Per a CNT, “la reforma del Prepara, unida a la retallada en la prestació per desocupació, les noves dificultats per a l’accés a la renda d’inserció, i les recents reformes per afavorir els acomiadaments a l’empresa privada i en l’administració pública, acordades per el govern del PP, no fan sinó posar de manifest que els treballadors i treballadores en atur són l’última prioritat dels governs, que mentre dediquen milions d’euros al rescat de la banca i al pagament d’un deute il · legítim, no fan sinó retallar la protecció social contra els efectes que les seves pròpies polítiques generen “.

Davant aquest escenari, la CNT crida als treballadors/es  asortir al carrer,  especialment els que estan a l’atur, als que crida a organitzar-se i prendre el carrer, fent de l’atur un problema social i polític, exigint un canvi en les polítiques que s’apliquen des de Madrid-Berlín, afirmant que “ningú ens regalarà res, no aconseguirem un treball o una prestació dignes si no ens convertim en un problema social: mentre estiguem tancats a casa nostra, ens aniran colpejant més i més dur, si volem que ens considerin persones i que s’atengui als nostres drets, haurem de colpejar nosaltres, perquè se’ns vegi, se’ns senti i per demostrar que tenim dignitat “.

Per la CNT també és important subratllar que, “En qualsevol cas, no tornarem a l’escenari anterior, ni el volem”, sinó que ara és quan “podem buscar alternatives reals i pràctiques, ara és quan la societat en el seu conjunt ha de interioritzar que el capitalisme no funciona, que no és capaç de produir benestar, sinó desigualtats i per tant, hem de construir una nova economia “.

En aquesta línia, i partint de la necessitat de repartir el treball i la riquesa, el sindicat proposa:

REPARTIMENT DEL TREBALL

– Reducció de la jornada laboral setmanal a 30 hores, sense reducció salarial.

– Prohibició de la pluriocupació i de de les hores extraordinàries excepte les que es derivin de catàstrofes naturals.

– Cessament de les pràctiques gratuïtes i similars a les empreses: tot treball ha de ser remunerat dignament.

– Fixació de l’edat de jubilació als 55 anys i prohibició de la permanència en el lloc de treball un cop superada aquesta edat.

– Augment del període de vacances de 31 dies laborables anuals i del permís de maternitat-paternitat als 3 primers anys.

REPARTIMENT DE LA RIQUESA

– Augment de la cobertura de la prestació per desocupació. Tant en període de cobertura com en la quantia de la prestació.

– Cobertura universal dels treballadors i treballadores en atur, que esgotin la seva prestació o no tinguin dret, mitjançant un ingrés que els hi permeti satisfer les seves necessitats bàsiques.

– Eliminació del negoci de la “formació per a l’ocupació” del qual es beneficien “sindicats” i empresaris, destinant els recursos al sistema públic de formació professional.

– Eliminació dels contractes precaris de formació i pràctiques, foment de l’ocupació, eliminació dels contractes temporals i precaris.
Secretaria de Premsa

Secretariat Permanent del Comitè ConfederaL