A finals del passat mes de juliol la nostra companya Xènia, delegada de la Secció a l’empresa d’hostaleria i residències estudiantils Melon District, va ser acomiadada basant-se en raons insostenibles. La nostra companya va ser acomiadada només unes hores després que l’empresa ISS, encarregada de la cafeteria del mateix centre de treball, també acomiadés a una de les nostres afiliades que recentment havia comunicat la seva afiliació a l’empresa.

Després de protestar inicialment en conèixer els acomiadaments, la CNT es va tornar a concentrar a les portes de Melon District l’1 de setembre, exigint la readmissió de les companyes acomiadades. Durant la concentració, es van repartir octavetes i es va explicar el conflicte als hostes, convidant-los a traslladar les seves queixes a l’empresa i fent-los notar com la política de repressió sindical i acomiadaments afectaven notablement el servei, especialment en un dels dies de l’any amb major volum de treball en ser una residència per a estudiants.
L’empresa, tot i que reconeix la improcedència de l’acomiadament, al•lega motius absurds en què basar la seva decisió, el que aquest sindicat considera obertament una represàlia per l’activitat sindical que tant les nostres companyes com les seves seccions han realitzat des de la seva constitució i que ha quedat àmpliament de manifest amb les múltiples denúncies interposades tant en Inspecció de Treball com al Jutjat del Social davant les quals Melon District ha hagut de respondre.
Com sempre, aquest sindicat continuarà amb les seves accions de protesta fins que les dues empreses desisteixin del seu indefensable actitud repressiva i hostil, i decideixin readmetre nostres companyes i respectar els més bàsics drets de llibertat i activitat sindical.