El govern de l’estat espanyol a través del RD 16/2012 al·lega que s’estalviarà uns 1.500M€ anuals retallant en salut. Però algunes retallades són talls, purs i durs.

Des de l’1 de setembre gairebé un milió d’immigrants en aquest país s’han quedat sense atenció sanitària; deixant-los sense metge de capçalera, exposant-los a condicions que es podrien prevenir amb una cura adequada i afectant a tota la població que el sistema sí cobreix per falta de diagnòstic.

Això és una qüestió de quadrar els comptes, comptes que han fet ells, i la partida que sobra no és la monarquia, no és l’exèrcit, ni els antidisturbis, no són els col·legis segregats: és la salut de les persones.

La CNT creu, sap, que no hi ha persones de primera, ni persones que sobren, i rebutja els mètodes de contenció de costos que van pel camí del racisme i l’eurocentrisme. Nosaltres, des de la confederal, sí veiem per on es podria retallar.

El PP, com el PSOE amb la primera reforma sanitària, ha deixat clar que és més important mantenir l’estat de deute etern, i els seus pagaments incrementals i interminables, que la salut, gens metafòrica, de les persones. Han dit que la Comunitat Autònoma que accedeixi al fons de rescat no podrà cobrir als immigrants il·legals, posant-les entre l’espasa i la paret.

El mateix dia que entra en vigor aquesta mesura, el govern “injecta” 4.500 M€ a Bankia.

La CNT recolza tota desobediència civil per part del personal sanitari. Crida a l’organització i la mobilització per fer front a aquest reguitzell d’ofensives (en educació, serveis socials, drets laborals) i a elevar la veu contra una política que només entén de comptes i balanços, números i beneficis, i no de les persones de sang, ossos i somnis que realment construïm aquesta societat.

Secretaria de Premsa i Comunicació
Secretariat Permanent del Comitè Confederal CNT-AIT