Aquesta nit passada la PAHC de Sabadell ha tapiat simbòlicament totes les oficines que el Banc de Santander té a Sabadell.
Aquest acte de protesta vol evidenciar l’actitud que aquest Banc té al negociar amb nosaltres una solució als problemes d’aquells als que vol prendre la casa.
El Santander ha demostrat una i altra vegada que parlar amb ells és l’equivalent de discutir amb una paret de totxo.
Casos paradigmàtics de les relacions amb el Santander són, per exemple, el de la família del Vicente i la Conchi que han demostrat la seva força i tenacitat amb més d’un més i mig recollint firmes per la ILP a la porta del banc. Aquesta família ha demostrat durant molts mesos una voluntat de lluita admirable i el seu compromís és tal que no vam dubtar a encadenar-nos amb ells a les oficines del banc per exigir que s’asseguin a negociar la dació en pagament. Cap d’aquestes accions ha aconseguit que el Santander cedeixi i els segueix demanant la casa i perseguint-los amb el deute.

I aquest patró es repeteix, per exemple, el Santander tampoc ha fet més que marejar-nos amb el cas de la Rafi i el Ramón canviant-nos els interlocutors cada vegada que semblava que haviem arribat a algún punt. Ens han enganyat durant tot el procés fent-nos perdre el temps sense tenir cap voluntat, en cap moment, de negociar.
Després de mesos de presionar a l’Ajuntament vam aconseguir el compromís d’aquest de reunir-se amb els bancs per mediar una solució. El Santander és una de les dues úniques entitats que s’han negat a seure a la taula de negociació negant-se a fer cap mena de cessió dels seus pisos buits per a que l’Ajuntament els gestioni.
No esperem que les altres entitats cedeixin el seu parc d’habitatge, si ho fan serà només després de molt més temps de lluita, però és tal la prepotència del Santander que s’ha negat, fins hi tot, a asseure’s a negociar.

Aquest cop hem senyalat el Santander per fer veure a la gent que no ens mirarem creuades de braços com ens roben i com fan passar gana a les nostres filles. Som molt conscients que el problema no s’acaba aquí, no s’acaba amb el Santander i no s’acaba avui. Seguirem fent accions com aquestes i tot el que faci falta fins que aconseguim que cap família es quedi al carrer. Mentre no aconseguim que totes les entitats s’asseguin a negociar solucions per a les afectades seguirem plantant cara.
Aquest curs tot just comença.