La CNT vol traslladar a la resta d’organitzacions sindicals amb les quals treballa la necessitat d’avançar amb passos concrets cap a una convocatòria d’aquest tipus, el que exigeix ​​un pla de treball previ, compromisos clars i un calendari de mobilitzacions amb capacitat de sumar suports de organitzacions sindicals i moviments socials a nivell confederal i en diferents territoris i sectors.

Una convocatòria de vaga general al marge i més enllà de CCOO i UGT necessita d’un ampli grau d’acord entre les organitzacions sindicals implicades, respecte als diferents ritmes i processos de decisió, i una voluntat d’acord i treball en comú que permeti madurar una convocatòria amb capacitat de trencar el cercle mediàtic i tenir un impacte social i laboral significatiu, cosa que fins ara no hem aconseguit.

No es tracta tant de fixar una data, sinó de prendre un camí propi, establint unitàriament un pla de treball conjunt d’acció i mobilització, de recollida de suports cap a la vaga general, d’elaborar una estratègia comuna, única manera de trencar el monopoli del sindicalisme institucional i pactista sobre aquest tipus de convocatòries, evitant els errors de mobilitzacions aïllades d’un sol dia i el desprestigi d’una eina com és la vaga general.

Des de CNT hem traslladat a la CGT nostra la voluntat d’anar a una convocatòria de vaga general des del sindicalisme combatiu, proposant reconduir la seva iniciativa de vaga general per al 31 d’octubre, que no compleix amb les requisits que estem plantejant, cap a una nova data plantejada col · lectivament, amb termini per sumar més suports i elaborant un pla de treball real cap a aquesta, el que situem com a mínims a mitjans de novembre.

Creiem que l’anunci, fet aquesta setmana, d’una probable convocatòria per a mitjans de novembre d’una aturada de 24 hores per part de CCOO i UGT, després de mesos d’oscil · lar entre les reclamacions de negociació amb el govern i propostes estèrils i dilatòries com la de celebració d’un referèndum, no ha de fer abandonar els passos fets per prendre la iniciativa i que, per tant, no ens hem de limitar, per part del sindicalisme combatiu, a sumar-nos a una convocatòria que sigui gestionada, de nou en exclusiva, des dels pressupostos del sindicalisme institucional.

Creiem que la imminent convocatòria de vaga general per a mitjans de novembre, una convocatòria que no és aliena a la pressió i la mobilització social, fa que el nostre repte sigui la posada en marxa d’una convocatòria i un pla de treball propi per a aquesta data, dotant-la de contingut i tractant de desbordar el model d’aturada, de vegades ni de 24 hores, de CCOO i UGT.

Tenim el repte d’anar més enllà d’ una convocatòria de vaga a la qual, molt ens temem, CCOO i UGT no donaran continuïtat, conformant-se amb poc més que justificar la seva existència com a mediadors del conflicte social. Per això, és fonamental una estratègia comuna del sindicalisme combatiu per aquesta data i la seva continuïtat, reconduint els debats i propostes sobre una convocatòria de vaga general a la nova situació.

Necessitem una estratègia que ens permeti sortir reforçats d’aquesta convocatòria per plantejar la seva continuïtat, noves convocatòries i la necessitat d’anar més enllà de les aturades de 24 hores. Una estratègia que haurem de construir respectant els processos unitaris, les diferents realitats sectorials i territorials, entre els que tinguem una voluntat real de traçar un camí propi i trencar amb les dinàmiques del sindicalisme estèril i pactista de CCOO i UGT.

L’atac que estem patint no exigeix ​​altre cosa.

Secretariat Permanent del Comitè Confederal de la CNT