Aquest 25 de novembre tenen lloc les eleccions al Parlament de Catalunya, convocades anticipadament pel president de la Generalitat, Artur Mas, després que els convergents veuen que poden treure un gran rèdit electoral de la manifestació independentista del 11 de setembre. A més d’haver tapat amb la senyera totes les retallades en sanitat i educació que han realitzat, i tenir com a rival un PSC que no sap què fer davant l’avanç independentista i amb un candidat sense cap tipus de carisma,  que sembla ser que en aquestes eleccions aconseguirà els resultats més desastrosos de la seva història.

En aquestes eleccions apart dels partits amb representació parlamentària, també es presenten altres partits amb possibilitats d’entrar el parlament, la feixista PxC, i la CUP, impulsada per l’esquerra independentista i que es presenta per primera vegada a unes eleccions autonòmiques. La CUP es presenta com una candidatura que vol portar la veu i representar els moviments socials a les institucions, en tot cas d’alguns moviments socials, perquè hi ha molta gent que participem en ells i som contraris al parlamentarisme. Anteriorment, ja havien existit candidatures al Parlament de Catalunya que es presentaven com la veu dels moviments socials, com la candidatura “des de baix”impulsada per Revolta Global i altres grups, però que no va aconseguir gaires bons resultats, al no tenir una base social, a diferència de la CUP.

Per què ens oposem a les votacions?

Ens oposem a legitimar un sistema, imposat després de la mort del dictador i sota l’amenaça de continuació del règim franquista. No volem finançar amb el nostre vot les seves campanyes electorals, recordar que per cada vot a un determinat partit, aquest s’emporta una subvenció a partir d’un escó:

Subvencions a les eleccions generals, municipals i europees: http://www.infoelectoral.mir.es/Partidos/financiacion_cu.html

Subvencions eleccions al Parlament de Catalunya: http://www10.gencat.cat/gencat/AppJava/cat/actualitat2/2012/21002convocatriadeleccions.jsp

Però sobretot estem en contra del sistema de representativitat, perquè votant estem delegant els nostres anhels, inquietuds i problemes a uns intermediaris que molt sovint no acaben responent a les peticions de la població i que fins i tot s’acaben saltant el seu propi programa i promeses electorals. Votant, dónes la teva confiança a un grup de persones imposades per un partit polític, sobre  els quals tu no tens cap tipus d’influència, a més, molts partits polítics estan subvencionats per la banca, grans empresaris i persones influents, dels quals el partit polític es deu als seus favors, així podem veure com diversos polítics un cop retirats són endollats en empreses privades o a la banca o com la banca perdona els deutes dels partits.

Buidar el parlament des de dins/buidar els comitès d’empresa des de dins

Un dels motius que ens exhibeixen els partidaris de l’esquerra anticapitalista, alguns d’ells que s’autoanomenen llibertaris, per presentar-se al parlament, és que així hi hauria una veu crítica al parlament, que es podrien denunciar els casos de corrupció i realitzar propostes transformadores des de dins, i així tenir més cobertura mediàtica, que la nostra actitud és sectària i infantil, que s’han d’aconseguir els nostres objectius per tots els mitjans possibles, també per la via institucional (típic argument marxista-leninista). Per nosaltres  el testimoniatge històric és clar: els que van tractar de fer compatible l’assoliment de la societat sense estat i sense classes amb la conquesta revolucionària del poder polític i la creació d’un estat provisional o transitori van derivar finalment cap a un estat totalitari que oprimeix i oprimia aquests pobles i perseguia i persegueix la dissidència. D’altre banda, els que van posar tota la seva confiança en la conquesta d’aquest mateix poder polític mitjançant el vot popular, van acabar sent absorbits per la democràcia burgesa, de la qual es van constituir en fidels administradors.

El mateix podem dir dels sindicats, dels que sense cap mirament es van apuntar al carro de la representativitat i les subvencions estatals, convertint-se així, en els administradors del govern dels conflictes laborals, sent responsables de la delegació, i per tant, fomentant la desmobilització de la classe treballadora. Com d’aquells que deien que els comitès d’empresa es podrien buidar des de dins, que era necessari participar en el repartiment del pastís de la representació sindical i les subvencions per no aïllar-se, i han sigut els comitès els que  han acabat buidant de contingut i pràctica llibertària a molts d’ells. Està clar que no tots els  partits ni sindicats són iguals, però si que tots segueixen el mateix model de representativitat  que nosaltres ens oposem a participar-hi.

Estat Empresa
Partits polítics Sindicats de representació
Eleccions polítiques Eleccions sindicals
Parlament:
Representants dels ciutadans
Comitè d’empresa:Representants dels treballadors
Subvencions en funció dels vots Subvencions en funció dels vots

L’acció directa: La nostra tàctica

Per acció directa entenem el rebuig a qualsevol forma de mediació o de renúncia a la llibertat i a la iniciativa individual i col·lectiva en segons o tercers. Aquesta acció directa no suposa l’acció individual i aïllada de la persona, com estem veient en les situacions desesperades d’algunes persones en aquests temps de crisi, sinó l’actuació col·lectiva de tots els oprimits i oprimides per resoldre els seus problemes, enfront els individus que posseeixen el poder o els seus intermediaris.

Aquesta acció directa, ens porta a rebutjar parlaments, eleccions parlamentàries i institucions que són clau d’intermediació, i per tant, a rebutjar tot estat.

Campanya per l’abstenció activa

És per tot això, que des de la CNT Sabadell engegarem una campanya per l’abstenció activa a les pròximes eleccions al Parlament de Catalunya, com ja vam fer a les passades eleccions al Congrés dels Diputats. Aquesta vegada apart dels adhesius traurem una publicació on donarem la nostra visió d’aquestes eleccions, així com diversos articles sobre temes d’actualitat.

Salut i anarcosindicalisme!

Secretaria d’organització i propaganda