Desde la CNT de Sabadell vam començar la jornada de Vaga amb un piquet que sortí del sindicat a les 9:00h, el piquet va recorre diverses empreses on té conflictes el sindicat:

-FREMAP: En solidaritat amb una companya del sindicat de León que després de tenir un fill, la volen traslladar a un lloc de treball situat a 400km de la seva residència. http://leon.cnt.es/2012/11/10/leon-inicio-de-conflicto-con-fremap

-OPENCOR: On després de que el delegat de la secció fos readmès, l’empresa va recorre i com de costum les lleis que estan a favor de la patronal, s’ha acabat denegant la sentència de la readmissió.

-Perruqueries “ACTIVITY” (la del c/Tres Creus, 86): On una companya del sindicat ha estat acomiadada per tal d’estalviar-se despeses, la perruqueria té centre a arreu de Catalunya i al juny en va obrir un de nou a Sant Cugat, per tant l’argument de les pèrdues no es sosté per enlloc. Per cert, la seva encarregada, fidel defensora de l’empresa, es trobava a la manifestació de CCOO i UGT. http://cntsabadell.wordpress.com/2012/11/05/les-perruqueries-activity-acomiaden-per-abaratir-costos/

-MERCADONA: En conflicte amb aquest sindicat desde el 2006 on es va produir la Vaga més llarga a Catalunya contra els abusos d’aquesta empresa, entre ells, acomiadar treballadores embarassades. Podeu consultar els últims conflictes amb aquesta empresa a aquí: http://www.cnt.es/mercacoso

-D’altre banda a la residència “Casa de les Monges” de Cervelló, on hi ha secció d’aquest sindicat, la secció de CNT va animar a les treballadores a secundar la Vaga.

El piquet, va aconseguir tancar l’Opencor i el Mercadona, empreses, entre tantes altres, on no existeix el dret a Vaga. Dret del que no parlen els mitjans de comunicació, ni de les amenaces dels piquets empresarials els dies anteriors a la Vaga, centrant-se a defensar el “dret al treball”. La perruqueria “Activity” ja estava tancada i al Fremap es van repartir octavetes informant del conflicte del sindicat de León, entre els treballadors/es que es trobaven a la oficina. Així mateix també es va passar pel Club de Natació Sabadell, on s’acomiaden treballadors/es i es pugen les quotes dels socis, es van aconseguir tancar diversos comerços, la majoria, però, no havien obert.

Érem conscients que a alguns comerços els treballadors/es havien estat coaccionats per treballar, i que no tenia sentit titllar-los d’esquirols, per tant es va informar a les treballadores dels seus drets. Esquirols i insolidaris, si que ho eren tots aquells que estaven consumint un dia de Vaga, a més productes que no eren cap necessitat bàsica, prenent el seu cafetó o beguda.

El llarg del camí, uns tres esquirols van increpar el piquet, els típics que es queixen quan hi ha Vaga General i els piquets volen tancar els comerços, i que callen davant dels acomiadaments, desnonaments, precarietat laboral,etc. Els que parlen de la llibertat i el respecte entre ciutadans, però callen davant la repressió de la patronal. Els que només entenen la llibertat, anant a votar el polític de torn cada 4 anys, els garants del respecte a la propietat privada i la “llibertat individual”. Altres persones es van solidaritzar amb el piquet, donant ànims a aquest, o tocant el claxón quan passaven en cotxe.

La manifestació alternativa:

El piquet va acabar pràcticament quan començava la manifestació anticapitalista, cosa que va provocar que arribéssim just quan aquesta iniciava la seva marxa. La manifestació convocada per Sbdlluitant (Algo Diferentes, Esquerra independentista-“Can Capablanca”, Arran, Endavant, COS, Justa Revolta-), La Mekànica, CGT,CNT, CO.BAS,Plataforma d’Afectades per la Hipoteca) molt més nombrosa que la convocada pels sindicats grocs (CCOO i UGT), va reunir unes 5000 persones, amb forta presència cenetista (això no sortirà ni a la ràdio, ni al Diari de Sabadell),durant el seu recorregut , es van decorar diverses entitats bancàries, així com comerços com Opencor.En el bloc de la CNT es van corejar consignes com: “unió, acció, autogestió”; “visca la lluita de la classe obrera, sense subvencions i sense alliberats”, “liberado sindical, parásito social”, “contra la crisi del capital, guerra social”,”Se va acabar, se va acabar, la paz social”,etc. Així mateix, també es van repartir diverses publicacions i octavetes amb la posició del sindicat sobre la convocatòria de Vaga.

Al passar pel carrer Sant Quirze, on es troba la seu de CiU, igual que anteriorment ens havia passat amb el piquet, un nombrós grup d’antiavalots del Mossos van fer una barrera, davant seu hi havien 4 membres del sindicat CGT,  no entenem massa bé la necessitat d’aquest “cordó”, ja que difícilment algú serà tan tanoca d’enfrontar-se amb un grup d’antidisturbis armat fins les dents i si és així, aquest cordó tampoc serviria de res.

La manifestació va finalitzar davant de l’Ajuntament, on s’ha animat als manifestants a continuar les mobilitzacions, contra tots els atacs del govern, el capital i les elits europees, així com els treballadors de SMATSA han llegit un escrit sobre el seu conflicte laboral. Per últim s’ha cremat simbòlicament un ninot, mig militar, mig capitalista.

Vídeo de la manifestació alternativa realitzat pels SIPS

CNT-AIT, l’alternativa sindical:

Sense subvencions, sense alliberats/des i sense comitès.

Les nostres armes són: la solidaritat i el suport mutu.

Arnau

Secretari d’Organització i propaganda