El passat 2 de març, reunit en assemblea, el SOV de Barcelona aprova per unanimitat l’ apertura de conflicte a l’ empresa Inicia. Inicia, empresa de serveis que pertany al Grup As, s’ ha negat a reconèixer la Secció Sindical que aquest sindicat va constituir a aquesta empresa fa uns mesos i, posteriorment, ha acomiadat al delegat de la mateixa.

cnt2

CNT Barcelona va comunicar el passat mes de gener a l’ empresa Initia la constitució de Secció Sindical al centre de treball del carrer Llull a Barcelona. Es tracta d’un edifici dedicat a l’ activitat empresarial en el que els companys que formen la Secció treballen com a conserges.

Davant la comunicació de la constitució de la Secció, la resposta d’ Inicia va ser la negativa a reconèixer-la. Fins i tot es va negar a descomptar la qUota sindical de la nòmina dels treballadors, tal i com se li va sol·licitar per escrit. Unes setmanes més tard, Inicia va procedir a acomiadar de manera fulminant el delegat de la Secció sense ni tan sols molestar-se en al·legar un motiu capaç de sustentar-ho. A més, Inicia va retenir el certificat d’ empresa d’ aquest company fins l’ últim moment abans de que finalitzés el termini de que aquest disposava per fer-ho arribar a l’ INEM i poder cobrar l’ atur.

Aquesta actuació ve a demostrar, un cop més, el poc que agrada a aquest tipus d’ empreses que els treballadors i treballadores coneguin quins són els seus drets i, sobretot, que coneguin que poden organitzar-se, i així ho facin, per tal d’ aconseguir-los o de mantenir-los. I això és per un motiu: perquè fa trontollar el segell identitari d’ aquestes empreses: l’ amenaça, directa o indirecta però sempre present, d’una situació encara pitjor, ja sigui mantenint el lloc de feina o no. Aquesta por permet l’ abús permanent i despiadat dels treballadors i treballadores, camp abonat per al dia a dia de cada cop més empreses com Inicia.

-Premsa CNT-AIT Barcelona-