Avui ha arrencat, amb una roda de premsa de presentació, la campanya de la CNT de Barcelona #DiNoaGinos. Davant les oficines centrals del Grup Vips (al qual pertany Ginos, juntament amb Starbucks i restaurants Vips), s’ ha volgut posar en coneixement de la població en general la situació d’ assetjament que de manera continuada pateixen els integrants de la secció sindical de la CNT als restaurants Ginos, així com les rebaixes en les condicions laborals que Ginos aplica als treballadors i treballadores, i contra les quals, aquest sindicat porta més de dos anys lluitant.

CNT BARCELONA1

La CNT de Barcelona ha presentat en roda de premsa la campanya de boikot #DiNoaGinos

Volem que els clients, tant els habituals com els potencials, d’ aquesta cadena de restaurants, comprenguin quina és la seva implicació en l’ empitjorament d’ aquestes condicions perque al final, l’ actuació de Ginos vers els treballadors i treballadores, recau sobre el conjunt de la classe treballadora, encara que aquesta estigui dinant a un Ginos o prenent un café al Starbucks: si Ginos assetja el treballador que ens atèn al restaurant, i ho fa només perque aquest coneix i reclama els seus drets, ens està assetjant al conjunt de treballadors i treballadores.

CNT BARCELONA2

Pancarta que el sindicat ha desplegat davant les oficines del Grup Vips durant la presentació.
A l’ estiu, els treballadors i treballadores del sector de l’ hosteleria pateixen encara unes pitjors condicions de treball pel sol motiu de que hi ha més feina per treu-re. La lamentable situació econòmica que estem patint proporciona als empresaris d’ aquest sector, un bon grapat de treballadors disposats a empassar amb el que se’ls possi al davant per tant d’ aconseguir o de mantenir el lloc de feina a l’ empresa. És per això que la campanya comptarà també amb una altra direccionalitat: la de fer coneixedors i partícips a tots els treballadors i treballadors de Ginos i del Grup Vips, de la lluita que ja portem contra la praxis d’ aquesta empresa i la que tot just emprenem avui, així com dels èxits assolits fins ara, que no han estat pocs.

La campanya es composarà d’ accions informatives tant cap als treballadors i treballadores, com cap als clients dels restaurants.

Mira la roda de premsa completa aquí: (pendent de publicació)

Pots seguir la campanya al Twitter: @DiNoaGinos, @CNT_Barcelona
…o al Facebook: CNT Sov de Barcelona

-Premsa CNT-AIT Barcelona-