VAGA1

Els sindicats de la CNT tenim el compromís de fer front als greus i continus atacs del sistema capitalista . És la nostra obligació com a eines de lluita dels treballadors/es unir forces per posar fre i lluitar contra la pèrdua de drets laborals i socials , i respondre a l’empitjorament de les condicions de vida de la classe obrera .

Aquí i ara , expressem de forma clara els nostres plantejaments :

En relació a les institucions antiobreres

Manifestem que ni la classe política ni els seus partits solucionaran els problemes dels treballadors/es , ja que només són uns titelles corruptes al servei de la banca i les grans empreses . Els treballadors hem de tornar a lluitar , com hem fet sempre que hem pretès assolir respecte, millores de vida i drets per a la nostra classe social . El camí és la lluita ( sectorial , social , als barris , als pobles … ) . Cal posar en marxa una de les nostres millors eines de resposta , la vaga general real, i no repetir escenificacions de cara a la galeria per cobrir l’expedient .

Ens oposem a totes les directrius econòmiques , polítiques i socials emanades de l’FMI , la Troika i la Unió Europea, que fan pagar als treballadors/es les conseqüències de la crisi que el sistema econòmic i financer ha provocat . Els governs i parlaments nacionals s’escuden en les altes institucions internacionals per imposar tota mena de mesures antiobreres i repressives , eludint així la seva responsabilitat directa . Les seves ” solucions ” s’apliquen a costa de la nostra explotació i sofriment , condemnant-nos a nosaltres i als nostres fills a un futur incert , negre i injust , mentre asseguren el de les elits polítiques i financeres . Estan robant la riquesa que generem els treballadors/es en el present i la seva avarícia és de tal magnitud que s’han endeutat i condemnen a les generacions futures a condicions de vida contra les quals hem rebel · lar .

Rebutgem les estructures militars al servei del capital i dels estats, que enfronten i divideixen als pobles per mantenir el control sobre la matèria primera i els recursos energètics , en les seves guerres per l’hegemonia econòmica , sense importar-los el més mínim la barbàrie i el dolor que provoquen .

Denunciem els privilegis econòmics , fiscals , laborals o d’estament social de l’Església Catòlica i la resta de confessions , la classe política , la monarquia i els militars .

En relació a l’organització dels treballadors/es per a la lluita

Expressem el nostre respecte i reconeixement als treballadors afiliats a CCOO i UGT que encara conserven la seva consciència de classe , és a dir , a les seves bases . Però tot i ser aquest un manifest que crida als treballadors a fer front comú en la lluita , no per això deixarem de dir ben alt i ben clar que mostrem el nostre rebuig i repulsa als pactes que , a esquena dels treballadors i els seus interessos , signen i negocien les cúpules dirigents de CCOO i UGT . També condemnem les seves pràctiques traïdores i desmobilitzadores , que pretenen controlar o acabar amb altres lluites socials i sindicals legítimes i autònomes .

Denunciem la trajectòria de CCOO i UGT , que demostra sense cap mena de dubte que actuen com a instruments del sistema , moguts pels seus propis interessos : subvencions , favoritismes , clientelismes… i una infinitat d’actuacions que res tenen a veure amb la defensa dels drets dels treballadors/es. S’han convertit fa temps en còmplices necessaris i gestors del sistema a l’hora de controlar , vendre i utilitzar a la classe obrera , arrogant-se la representació , legitimats pels governs i la patronal com a interlocutors “legals i democràtics “ per permetre al capital espoliar l’ poble i desmuntar les conquestes obreres que tant els va costar aconseguir als treballadors/es que ens han precedit.

Per tant , fem una crida a tots els treballadors/es que conformen aquestes organitzacions a que les abandonin i no segueixin ni sostenint ni donant suport als que de forma constant traeixen no només a les seves bases sinó a tota la seva classe . Els demanem que no es retirin de la lluita , sinó que , com a persones lliures i conscients , s’autoorganitzin o s’integrin en altres organitzacions obreres .

La història recent , des dels Pactes de la Moncloa , ens demostra que la participació en el model sindical oficial basat en la delegació del poder i la responsabilitat dels treballadors/es en representants a través d’eleccions sindicals només debilita la classe obrera . Els vies establides del sistema de representació unitària en els comitès d’empresa es converteixen en una escenificació controlada que impossibilita l’acció sindical , que només pot ser real si part dels mateixos treballadors/es .

La CNT afirma que només pot ser qualificada com a sindicat una organització obrera autònoma , és a dir , sostinguda econòmicament i gestionada pels propis treballadors/es. Només un sindicalisme de classe sense ingerències polítiques ni corporativismes pot proporcionar una unitat d’acció i una resposta global amb capacitat transformadora .

Suport a les lluites socials , des del respecte i el reconeixement a qui les protagonitzen

Des de CNT fem una crida a totes les persones de classe treballadora , en actiu , aturades , precàries , jubilades , immigrants , estudiants , desnonades , etc, en definitiva , a totes les persones que patim les injustes conseqüències del capitalisme , a enfrontar-se a aquells que ens oprimeixen .

Cal que tots fem un esforç de solidaritat sumant-nos als actes de protesta que es succeiran a tot l’estat durant els propers mesos en defensa de l’educació , la sanitat , les pensions , el dret a l’avortament , i en definitiva de la nostra llibertat i les nostres condicions de vida . Aturem l’espoli dels nostres drets i acabem amb els seus privilegis .

En la lluita és on hem de trobar-nos tots per respondre com a classe obrera als greus atacs del capitalisme . És el moment de confluir als carrers per a entre tots enfortir les lluites i així d’una vegada per totes fer-los veure al Capital i l’Estat que no els serà senzill seguir arrabassant drets socials i laborals .

Pel ressorgiment de la consciència de classe

Els sindicats de la CNT ens oposem i denunciem totes les injustes mesures que aquest sistema social ens imposa , però som conscients que , a dia d’avui , com a organització no podem enfrontar sols i sense suports . Les nostres causes de lluita són les de la nostra classe social . Tan sols la classe treballadora unida podrà defensar i conservar tot allò que ens cal i comú . La guerra de classes no ha desaparegut : hem de defensar i passar al contraatac . Les persones que conformem la CNT estem disposades i en lluita , però necessitem dels nostres germans i germanes de classe que doneu un pas al capdavant i que la vostra responsabilitat individual esdevingui confrontació col · lectiva.

Que s’alci la protesta i s’estengui la revolta !

VAGA

ManiSanidad15042012_b1