La Coordinadora Sindical, formada per la CGT, la CNT i COBAS, es van manifestar aquest dissabte 5 d’octubre a Sabadell contra la reforma de les pensions que vol implantar el govern del PP, l’atur i la última reforma laboral que fomenta aquest, i pel repartiment del treball i la riquesa. La mobilizació es va iniciar a les 18h desde la plaça creu alta i va recórrer tot l’eix central de la ciutat per acabar finalment davant l’Ajuntament. Durant la manifestació es van corejar lemes contra els acomiadaments i els Expedients de Regulació, el tancament dels Centres d’Atenció Primària, l’augment dels transports públics i les retallades en ensenyament. Així com contra les polítiques de retallades socials del govern central del PP i del govern català convergent.

Al arribar a l’Ajuntament els sindicats convocants així com Corrent Roig, l’Ateneu Llibertari i els iaioflautes, van realitzar diversos parlaments. Desde la CNT el Secretari General del sindicat va mostrar la nostra solidaritat i recolzament els docents en lluita de les illes Balears on també hi participa la CNT de Palma. Així mateix va indicar la necessitat d’organitzar-se en sindicats independents econòmicament i políticament per tal de fer front a la classe empresarial que s’aprofita de la crisi i de les facilitats de la legislació laboral per estrangular encara més els treballadors/es (vexacions, coaccions, amenaces, explotació, sous de misèria, mesos sense cobrar,etc).     “Si nosaltres tenim unes condicions laborals del segle XIX, oferirem un sindicalisme del segle XIX, el sindicalisme de confrontació. Els empresaris responsables de la nostra precarietat són gent que viuen entre nosaltres i podem traslladar el nostre malestar a les seves vides”.

Desde la CGT es va remarcar també en la necessitat d’organitzar-se en sindicats combatius i de trencar amb els sindicats anomenats “majoritaris” que han prostitüit la paraula sindicalisme, i que aquesta Coordinadora dels sindicats alternatius no només s’havia creat per realitzar manifestacions sinó per recolzar-nos en els conflictes laborals i en les diferents lluites laborals i socials. Desde CO.BAS es va assenyalar la necessitat de recuperar la consciència de classe i de com les conquestes laborals i socials s’han aconseguit únicament lluitant. Els iaioflautes van animar a seguir mobilitzant-nos per tal de que no ens segueixin retallant més drets socials aconseguits amb l’esforç de tants lluitadors/es.

manifa1mani 1mani2mani5mani6mani9