mercamercarata

Avui, 22 de febrer, de 12 a 13h la CNT de Sabadell s’ha concentrat davant el Mercadona de Santa Perpètua, per denunciar l’ERE encobert a diversos Mercadona de València, i que ha suposat l’acomiadament de 40 treballadores que portaven més de 20 anys d’antiguitat, així com l’assetjament i les pràctiques antisindicals d’aquesta empresa propietat de Juan Roig (El que finança la fundació FAES vinculada al PP i diu que hem de treballar com en els bazars xinesos).

Aquesta concentració s’enmarca dins la setmana estatal (17-23 de febrer) de lluita contra l’ERE encobert de Mercadona, on s’han realitzat nombroses concentracions arreu dels Mercadona de tot l’estat.

Durant la concentració s’ha llegit un manifest on es denunciava les pràctiques d’aquesta empresa. L’arma de la por que utilitza Mercadona, mitjançant una xarxa familiar que fa que sigui molt difícil denunciar un acomiadament quan es té altres familiars treballant a dins. Així com les coordinadores de centre, que són les encarregades d’executar la política laboral de l’empresa. A través de les fitxes d’avaluació els coordinadors avaluen no les aptituds de la treballadora sinó el seu grau de submissió a l’empresa.

Cal recordar que Mercadona ja acumula una llarga llista de sentències condemnatòries per mobbing, assetjament i  repressió sindical.

La concentració s’ha dut a terme sense cap tipus de problema, llevat que dues de les coordinadores del centre no han deixat repartir els pamflets entre les treballadores i han trucat els Mossos d’Esquadra, aquests han vingut i al veure que no passava res, han marxat. Igualment no han pogut impedir que a diverses treballadores els hi arribés el pamflet (tot i que no sabem si els hi hauran fet llençar), així com la denúncia de CNT s’ha escoltat tant a fora com a dins de Mercadona.

mercadona

Mercadona radiografia de un conflicto permanente: http://www.cnt.es/noticias/mercadona-radiograf%C3%ADa-de-un-conflicto-permanente

CNT-AIT Sabadell