Qui som?

La CNT (Confederació Nacional del Treball) és un sindicat de treballadors i treballadores.

El nostres principis són els de l’anarcosindicalisme. Pensem que per millorar la nostra situació moral i material present, una organització com la nostra és necessària, sense delegar els nostres problemes en elits o alliberats. Ens declarem anticapitalistes i aspirem a una societat futura basada en principis autogestionaris, ens mostrem contraris als Estats ja que són estructures jeràrquiques contràries al lliure desenvolupament de les persones i dels pobles, però aquests objectius revolucionaris no ens fan renunciar a la lluita per la millora dels nostres interessos immediats. La CNT, com a organització obrera, antipatriarcal, ecologista i amb una forta sensibilitat i empatia vers totes les persones i animals explotats/des, creix dia rere dia, establint més de 200 seccions sindicals i penetrant en la mitjana i petita empresa i en els sectors més precaris, precisament on no arriba el sindicalisme oficial dels comitès d’empresa.

A nivell internacional, estem adherits a la International Confederation of LabourConfederació Internacional del Treball (ICL-CIT).

La nostra estratègia de lluita no és perfecta, però pensem que sense rebre subvencions ni caure en la cultura de la delegació (comitès d’empresa, eleccions sindicals, etc.) construïm el camí més adient  per transformar aquesta societat basada en l’explotació humana, animal i del planeta.