20 de març del 2009

Els sindicats dels mossos han defensat l’actuació del cos d’antiavalots durant les càrregues policials contra els estudiants contraris al Pla Bolonya al centre de Barcelona i han reclamat al conseller d’interior, Joan Saura, que els hi dongi suport.

El secretari d’Acció Sindical dels SAP-UGT, Valentín Anadón, ha asegurat a Europa Press que la intervenció de la Brigada Mòbil va ser “totalment correcta” i “impecable” ja que “la ocasió ho demanava” per la violència mostrada pels estudiants.

Anadón ha tancat files entorn els seus companys, segons ell els agents van actuar “dins els límits de la legalitat”. També ha lamentat les agresions a perdiodistes. Tot i això ha considerat “inacceptable” que Saura no digués res ahir i li ha demant que els hi dongui suport i “exercegi de conseller”.
El secretari de comunicació del Sindicat de Policia, David Miquel, ha afirmat que si ahir hi va haver-hi algun error va ser “polític” i ha responsabilitzat directament al director general dels Mossos, Rafael Olmos, a qui considera que el càrrec “li va gran” i que la situació d’ahir “el va superar”, pel que hauría de posar el seu càrrec a disposició.

Miquel ha declarat que la Brigada Mòbil és una de les unitats més preparades del cos, que l’únic que fa és “obeïr ordres i complir el seu treball”. El representant sindical ha recordat que en anteriors ocasions s’havia acusat la policia catalana de no intervenir amb suficient duresa en situacions similars. També ha lamentat les lesions causades a periodistes i ciutadans innocents, però ha demanat “sentit comú” a la ciutadania per allunyar-se dels llocs on hi hagi càrregues policials.

El portaveu del sindicat SME-CCOO, Toni Lara, també ha defensat els seus companys i ha recordat els 46 mossos lesionats (segons fonts policials). Ha considerat que diversos manifestants no éren estudiants i anaven amb pancartes areforçades per adarrere o pals de ferro per atacar els Mossos.
També ha lamentat que Saura no digués res ahir i que no defensés la seva actuació, el que “no beneficia a ningú, ni a la  Conselleria ni als Mossos”.

El sindicat policial CAT-ME no ha volgut valorar l’actuació policial fins que no tingui tota la informació sobre les càrregues.