Dia 10 de desembre a les 19h a la CNT-AIT de Sabadell.

Presentarà la campanya, Albert Riba, president d’Ateus de Catalunya.

Manifest per l’apostasia col·lectiva

Un grup de veïns de Sabadell reunits en assemblea, manifestem la nostra decisió de fer apostasia de l’església catòlica de forma col·lectiva i oberta a tothom que s’hi vulgui afegir per les següents raons:

1. Perquè no volem constar com a persones que formen part de la seva organització. Molts de nosaltres, en el moment del bateig, com a menors d’edat, no vam poder ser conscients ni donar el nostre consentiment explícit de voler formar part d’aquesta institució religiosa. D’altres, tot i haver estat batejats en majoria d’edat, ja no hi volem pertanyer per diferents raons.

2. Perquè no volem que l’esglèsia catòlica rebi diners públics pel seu manteniment.

3. Perquè els dirigents i caps visibles d’aquesta organització, pretenen dirigir el pensament i la vida del conjunt de la societat imposant el seu dogma. Aquest fet només és acceptable entre els membres de la comunitat catòlica que decideixen seguir els seus preceptes sense afectar a la resta d’individus.

4. Perquè segons les seves actuacions, l’Esglèsia només vol preservar el seu poder, sense interessar-se pels canvis que hi ha a la cosietat i adaptar-se a ells.

5. Perquè l’estat Vaticà no ha subscrit alguns dels principals Pactes internacionals de drets humans, com són el Pacte Internacional de Drets Civils i Polítics, el seu primer Protocol i el segon Protocol destinat a abolir la pena de mort, la Convenció Internacional i el seu Protocol Facultatiu sobre l’Eliminació de totes les Formes de Discriminació contra la Dona i la Convenció Internacional sobre la Protecció dels Drets de tots els Treballadors Migratoris i les seves Famílies.

6. Perquè la jerarquia de l’església catòlica espanyola va donar suport al cop d’estat de Franco i al regim que aquest va imposar i encara no ha demanat perdó de forma pública, com tampoc ho ha fet pels abusos físics i sexuals a menors.

Manifestem el nostre respecte vers qualsevol opció personal que l’individu decideixi escollir. La societat ha de ser un lloc on cadascú visqui segons la seva creença o ideologia, en llibertat i respecte comú. És per això que demanem es respecti el nostre dret i la nostra llibertat de viure sense constar com a part de l’esglèsia catòlica.

Col·lectiu Sabadell per l’Apostasia Col·lectiva. Qui volgui participar a la campanya per l’apostasia col·lectiva que es posi en contacte amb nosaltres o vingui el dia de la presentació.