Últimament tots  estem patint les conseqüències de la crisi, atur, retallades, reforma laboral  i ara li toca a la  sanitat pública.

Tot i el context de crisi general, durant el 2010:

Les empreses del IBEX 35, han augmentat els seus beneficis en un 22%, guanyant 50.000 milions d’euros. És la mateixa quantitat que el dèficit de l’estat espanyol per al 2010, el 4.9% del PIB.

Telefònica que vol reajustar la plantilla, va guanyar 10.167 milions d’euros.

Entre els cinc bancs espanyols més importants, Santander, el BBVA, La Caixa, Caja Madrid i el Banc Popular han guanyat 14.940 milions d’euros.

Amb aquestes dades econòmiques, hom es pregunta: Què ha passat amb tots els beneficis de la dècada del 2000?

El cas de Yamaha

El cas de Yamaha no és tant diferent de les altres grans multinacionals, de fet, Yamaha  a Espanya té dues empreses, una de fabricació on ha presentat els acomiadaments i una altra de comercial, amb la que no es comptava a l’ERO.

Des de la CNT es considera que és impossible valorar les futures possibles  pèrdues de Yamaha sense tenir en compte l’empresa comercial.

Posició de CNT davant la crisi de Yamaha

“A ningú se li escapa que a 20 dies de les eleccions, la retirada de l’ERO, pot ser una estratègia de l’empresa, i que podrien tornar a presentar-lo sense que la Generalitat tingui la pressió electoral darrere”.

Des del principi la CNT i la seva secció a Yamaha es van posicionar en no acceptar cap dels 388 acomiadaments, doncs aquests no haguessin estat per causes econòmiques, i  perquè l’empresa Yamaha no va presentar les xifres de forma clara  per preveure si hi hauria pèrdues.

Aquest sindicat va instar a l’empresa a demostrar com ha calculat les previsions de producció i vendes, per poder trobar solucions positives per a tots.

Aquest sindicat entén que l’ERO de Yamaha no podia ser aprovat per l’administració, i així ho va expressar en el seu contra informe presentat el passat 15 d’abril.

A més a més des de la secció sindical es veu amb molta preocupació l’extinció i no renovació dels contractes dels treballadors temporals. CNT  no té dades suficients per estudiar aquests casos de temporalitat, tot i que no  descarten demanar aquesta informació a l’empresa.

Solucions per superar aquesta crisis a Yamaha.

Des de CNT  la línea per mantenir la planta de Yamaha sempre ha estat basada en els següents punts:

-Abaixar més el sou fix dels directius, incentivant-los amb sous per objectius, per a millorar els resultats de les ventes, com demana actualment la patronal.

-No abandonar la inversió en I+D, com proposaven  al ERO, la motocicleta, és un mitjà de futur, que pot ser molt útil per al nostre ritme de vida actual, mobilitat urbana, etc…

-També és evident que tancar la producció i deixar només la part comercial, suposaria  un empitjorament de la imatge de Yamaha, ja que no respecta als seus treballadors i només s’interessa per vendre productes sense assumir la necessitat de mantenir la producció.

Des de CNT  esperem que la l’empresa actuï de forma responsable, i seguim insistint en que després de 30 anys d’enriquir-se, “és molt injust que ara marxin de la nostra comarca, i ens deixin sense feina per incrementar encara més els seus beneficis”, si resisteix un temps, estem convençuts que seguirà essent una empresa viable.

CNT-AIT. SOV Sabadell

CNT-AIT Secció sindical de Yamaha