Entre 30 i 40 persones es van reunir el passat 7 de juliol a les 18:00h al Centre Cívic de Sant Oleguer per formar l’Assemblea de Treballadors Aturats de Sabadell.

Juan Carlos Gordillo de l’Assemblea d’Aturats de Badia del Vallès que porta 4 mesos de funcionament, va explicar l’experiència d’aquesta assemblea i els actes i la repercussió mediàtica que ha tingut. Els assistents van debatre sobre diversos temes relacionats amb l’atur, com la falta de polítiques d’ocupació, la despreocupació política, la immigració i el problema dels sindicalisme groc. L’Assemblea va aprovar el mamnifest fundacional:

Por el empleo digno, aquí y ahora!

Somos un grupo de trabajadores y trabajadores que estamos en el paro y hemos dicho basta! Porque estamos hartos!! Estamos hartos de que se nos trate como simple mercancía. Hartos de perder días y días buscando trabajo y no encontrarlo en ningún sitio. Estamos hartos de que mientras los políticos, los empresarios, sindicalistas profesionales y toda la chusma que ha provocado esta situación se nos rían en la cara diciendo “lo peor de la crisis ha pasado”.

Así que hemos decidido organizarnos. Y os invitamos a que lo hagáis con nosotras, porque nadie hará nada por nosotros y ya va siendo hora de que callemos la boca a esos impresentables y exijamos lo que es justo y nos pertenece!

Porque no pedimos nada que no sea nuestro! Queremos trabajo digno y lo queremos ahora!

Finalment es va decidir crear un blog de l’Assemblea i convocar una pròxima assemblea el 21 de Juliol a les 18:00h al Centre Cívic Rogelio Soto (Pl. Picasso), barri de Campoamor. I fer una bona difussió perquè més aturats de la ciutat es sumin a l’assemblea.