Activistes de la PAPPS (Plataforma de Apoyo Político al Pueblo Saharaui) y col·laboradors entren a diferents Mercadones y organitzen un musical per denunciar que les llaunes de conserves de peix Hacendado (la seva marca blanca) procedeix de les aigues del territori del Sàhara Occidental, ocupat il·legalment pel Marroc.

Segons la legalidat internacional, un país ocupant no pot aprogitar-se dels recursos naturals del país ocupat. Per tant, tots els productes del Sàhara Occidental que són exportats pel Marroc són productes robats al poble saharaui; un poble que està dividit desde fa 35 anys entre campaments de refugiats i els territoris ocupats.

El grup empresarial gallec JEALSA, compost per més de 21 empreses, comercialitza a Espanya les marques de conservesRIANXEIRA i ESCURIS. Jealsa està associada amb l’empresa marroquina Dr LhoucineDERHEM. L’esmentada associació, denominada DAMSA, té en El Aaiún, el Sàhara Occidental, una fàbrica especialitzada en conserves de peix, amb una producció de més de 33 milions de llaunes.
ESCURIS també distribueix els seus productes a través de la marca blanca “Hisendat”, dels supermercats MERCADONA.

Som consumidors amb opcions. Nosaltres elegim què comprar, i on. Podem aconseguir que Mercadona canviï la seva política. Comprar robat és robar.

Fes-te sentir, aquí tens algunes propostes:

1. – Comunica directament a Mercadona el teu rebuig a aquests productes:http://www.plataformasahara.com/index.php/eventos/283-ciber-accion-iicomprar-robado-es-robar

2. – Reparteix el full informatiu adjunt entre els teus amics, veïns i gent del barri. O apropa’t a un Mercadona i distribueix-lo entre els compradors.

3. – Si participes en alguna xarxa social, substitueix per un temps la teva icona de perfil per la imatge adjunta. Tenim opcions de consum just amb el Sàhara, ajuda a difondre-les.

4. – A Facebook, escriu al mur de Mercadona la teva opinió:

5. – Comparteix aquesta campanya amb tota la gent que vulguis. Moltes gràcies