El 53,3% d’aturats sabadellencs són homes i el 46,7%, dones. L’atur afecta sobretot als homes majors de 45 anys i a les dones més joves, entre 16 i 24 anys. Per sectors, l’atur als serveis es va aturar. A la indústria es van mantenir els nivells respecte el mes de novembre, i finalment a la construcció va continuar empitjorant.

L’any 2009 va començar amb 45 empreses de Sabadell i comarca amb EREs temporals i altres d’extinció de contracte. La llista d’empreses afectades és llarguíssima: Talleres Auxiliares de Estampaciones (TADE), 25 treballadors van ser enviats a casa durant mig any; La vidriera Vislam, va tancar i despatxar a 70 treballadors; A Barberà, Magneti Marelli va patir un ERE temporal que va afectar a 800 persones i la companyia Sanyo va fer fora a 44 empleats; A Sant Quirze del Vallès, Cubiguel Compressors (Antiga Unitat Hermètica) també es va enfrontar a un ERE temporal; el fabricant d’insecticides i ambientadors industrials i domèstics Zoele, va tancar la seva fàbrica a Cerdanyola, fent fora a 165 treballadors; també a Cerdanyola l’empresa Cerámicas Sugrañes va arribar a un acord amb l’Institut Català del Sol per tancar la fàbrica en sis anys i fer fora els seus 200 treballadors; a Palau de Plegamans la farmacèutica catalana Uriach S.A ha despatxat a 100 treballadors; a Sentmenat l’empresa Kostal va anunciar un ERE temporal que va afectar els seus 635 treballadors; i l’empresa Delphi a Sant Cugat va aplicar un ERE temporal als seus 300 empleats.

L’empresa Estampaciones Sabadell situada a Palau i Plegamans ha patit diversos expedients de regulació de jornada. Estampaciones Sabadell (ESSA) ha presentat davant el departament de Treball un nou Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) per reduïr durant un any i mig la jornada laboral de 170 treballadors de la planta de Palau-solità i Plegamans, els treballadors han respost anunciant noves mobilitzacions.

Els sindicats grocs (CCOO i UGT) firmen un Pacte Social de Ciutadania

Aquest implica el compromís de promoure i assegurar la creació de riquesa, el benestar col·lectiu i la justícia social en la construcció de la ciutat. Les centrals sindicals es comprometen a realitzar aportacions pels interessos socials. L’acord implica un reconeixement a les centrals obreres per la seva contribució, o sigui, a haver contribuït a pactar ERE’s i ERO’s i a la desmovilització dels treballadors a canvi de les sucoses subvencions. Doncs això, paraules i compromisos.