Continuant amb les accions de protesta que s’han realitzat durant l’última setmana boicotejant la campanya electoral de CiU a Barcelona, ​​la CNT-AIT i la CNT-Catalunya s’han concentrat un cop més durant el míting de Xavier Trias realitzat el passat 18 de maig a l’Eixample. Els dos sindicats tenen sengles conflictes oberts que impliquen directament a la Generalitat i personatges vinculats amb CiU.

En concret, la nostra secció sindical al Departament de Territori i Sostenibilitat manté un conflicte obert a causa de l’escandalosa situació de subcontractació i cessió il legal de treballadors que es dóna en el Departament. A través d’aquesta pràctica, la Generalitat desemborsa milions d’euros subcontractant la mà d’obra a empreses privades com Informàtica El Corte Anglès SA, que es limita a subcontractar al seu torn a altres empreses, establint així una cadena de subcontractes amb l’única finalitat de captar fons públics, mentre els treballadors acaben rebent un salari que representa entre un terç i un quart del que la Generalitat paga per cada un d’ells.

D’altra banda, es va denunciar l’actuació de l’empresa COMSA-EMTE i, en particular, de la família Sumarroca, el patriarca de la qual és fundador de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC), i que “familiarment” posseeixen el control de nombroses empreses i càrrecs de poder, com és el cas d’un dels seus fills, Carles Sumarroca, que com a vicepresident de la constructora COMSA-EMTE, amb milionaris beneficis i molt activa en l’obra pública, està tancant les seves empreses de Catalunya i acomiadant als treballadors i treballadores aprofitant-se de la reforma laboral.

Evidentment, les nostres accions continuaran mentre es trobin oberts aquests conflictes, i poden estar molt tranquils els senyors polítics, del partit que sigui, que la CNT els seguirà acompanyant on vagin exigint-los que donin la cara i responguin públicament de les seves accions davant la classe treballadora.

Bloc de la secció sindical: http://cnt-agites.blogspot.com