500 persones van participar a la passejada, mostrant el rebuig davant la magnitud de l’impacte sobre una zona de gran valor ecològic.

La passejada va seguir el tram entre la Torre d’en Turull i el Riu Tort, els assistents van poder comprovar el greu impacte sobre els espais naturals del Rodal, concretament sobre els Boscos de Colobrers i Can Vilar. El gasoducte passarà pels cursos fluvials del Torrent de Colobrers i el Riu Tort, on ja s’ha tret la terra per colocar el gasoducte, l’impacte, contrasta amb els intents dels governs municipals d’amagar l’impacte del pas del Gasoducte i d’ afirmar que és mínim.

Durant la passejada es va  informar sobre les característiques del gasoducte de l’empresa Enagas que va del nord d’Àfrica a França, i dels seus efectes ambientals i paisatgístics sobre el Vallès.
Les compensacions econòmiques pel pas del gasoducte han estat de 34.000 euros per l’Ajuntament de Castellar i de 106.000 pel de Sabadell, destrossant els espais naturals del rodal.

La passejada també va servir per alertar dels catastròfics efectes que ocasionaria el Quart Cinturó als espais naturals del Vallès, ja que passaria pel mateix traçat que el Gasoducte, i de la necessitat de continuar i augmentar la oposició a aquesta infraestructura.

Desde la CNT de Sabadell animem a la població de la ciutat i de totes les localitats afectades per les obres ha participar a les pròximes mobilitzacions que es realitzin per defensar el rodal.