La CNT iniciarà en les pròximes setmanes una nova campanya de mobilitzacions que tindrà com a objectiu als responsables i als beneficiaris de les polítiques que, contra la classe treballadora, estan impulsant els diferents governs i les institucions europees, al servei de la banca i la gran patronal.

En concret, el 30-31 d’agost, CNT realitzarà accions i mobilitzacions davant les oficines de l’atur a nivell estatal, per denunciar la situació d’atur massiu que està provocant la política del govern, les retallades en la protecció als treballadors i treballadores en atur i defensar les alternatives de la CNT davant aquest problema.
La campanya continuarà els dies 13 i 14 de setembre, en què CNT es mobilitzarà contra la banca, impulsora i principal beneficiària de les polítiques de retallades imposades pels diferents governs.
Per a CNT, l’anomenada crisi econòmica no és sinó la forma quotidiana de funcionament del capitalisme, gestionat per elits decidides a suprimir les conquestes obreres i populars, en un desesperat intent per mantenir a flotació un vaixell que fa aigües a ulls vista.
Davant d’això, CNT aposta per la mobilització general i sostinguda, amb respostes contundents, acords amb la gravetat dels atacs que estem patint els treballadors i treballadores.
Apuntem a un canvi radical de model econòmic, polític i social, més enllà de la mera aspiració malenconiosa a recuperar el “status quo” que ha imperat des de l’anomenada “transició democràtica”, o una estèril alternança partidista dins d’un model polític, econòmic i sindical que forma part del problema i que es troba en l’origen de la dramàtica situació que pateix avui la classe treballadora.

Per això, CNT rebutja les conclusions i propostes de l’anomenada “Cimera Social”, impulsada des del sindicalisme de CCOO i UGT.
Un sindicalisme que, després de mirar cap a una altra banda quan es precarizaba el món del treball, després d’acceptar, quan no pactar, les successives reformes contra els drets laborals bàsics i contra el sistema públic de pensions, mentre recolza l’entramat institucional europeu, una Constitució i uns Tractats Europeus, que col · loca a la classe treballadora europea als peus de la patronal i de les institucions financeres, es limita ara a proposar ara una ambigua volta a una situació anterior a la “crisi”, cosa que deixa clara que la seva pretensió principal és que l’estat els segueixi reconeixent el seu paper de mediadors i conciliadors del conflicte social.
La “Cimera Social” no pretén sinó aglutinar entorn del sindicalisme institucional el moviment social de resposta a aquests atacs, tractant de silenciar el protagonisme que en l’últim any han tingut en les mobilitzacions i el seu qüestionament als responsables del pacte social, i la recerca d’alternatives . Per això dirigeixen la mobilització a carrerons sense sortida o a estèrils propostes, com ho són el ja rebutjat referèndum o l’organització d’una consulta social, propostes que no fan sinó desviar l’atenció sobre la manca de continuïtat de la vaga general del 29m i la seva negativa a posar en marxa un veritable procés vaguístic d’acord amb la gravetat dels atacs.
La gravetat de la situació, i el retrocés social que es pretén, exigeix ​​la unitat dels treballadors i treballadores, i de totes les organitzacions de classe, però al voltant d’un procés real de lluita, des de la ruptura amb el pacte social, i analitzant les causes que ens han portat a aquesta situació. Per això CNT estarà al carrer, d’on no ha sortit en els últims anys, amb mobilitzacions pròpies i també, colze a colze amb els qui vulguin realment lluitar en aquest sentit.
En la situació que estem vivint tots els treballadors i treballadores disposats i disposades a la lluita per un canvi social, hem de reflexionar sobre la necessitat de dotar-nos d’una organització sindical disposada a això, i sobre la urgència de trencar amb un model sindical i polític que no ha fet sinó facilitar el debilitament, derrota rere derrota, del moviment obrer.
La convocatòria d’una vaga general de 24 hores a Euskadi i Navarra per al proper 26 de setembre ens col · loca a tots davant la disjuntiva d’assumir la nostra responsabilitat, els motius que justifiquen aquesta vaga s’estenen més enllà d’aquests territoris al conjunt de la classe treballadora i per això interpel · la directament a la voluntat real de lluita dels qui, ara per ara, tenen la capacitat d’estendre aquesta convocatòria a tot l’estat, que han de donar la cara i no amagar-se darrere d’absurds referèndums, o de l’enèsima manifestació.

En aquest sentit CNT fa una crida a altres organitzacions sindicals combatives, als moviments socials i als treballadors i treballadores en general per treballar per desbordar i estendre les vagues sectorials i d’empresa previstes per al mes de setembre, per tractar de fer de l’extensió de la vaga del 26S a tot l’estat un procés irreversible, i després d’aquesta apostar per anar més enllà de les aturades de 24 hores, cap a un procés vaguístic amb capacitat real de qüestionar el model polític i econòmic.
En aquest sentit, i de no estendre finalment la convocatòria, CNT, convocant de la vaga a Euskadi, al costat de ELA, LAB, ESK, STEE-EILAS, EHNE, Hiru, CGT i més d’un centenar d’organitzacions socials, convocarà el 26S a tot l’estat una Jornada de Lluita en suport a aquesta vaga general, jornada que ha proposat organitzar de manera conjunta a altres organitzacions sindicals combatives.
Davant l’atur, les retallades i el pacte social. Ni consultes, ni referèndums, és l’hora de lluitar. Cap a la Vaga General.
Secretariat Permanent del Comitè Confederal.