Aquest diumenge 2 d’abril, a les 12h la UGEL i El Racó Llibertari presentaran el  llibre-guia “Seguint les passes de la guerrilla” després hi haurà un vermut i l’actuació en directe del “rey del regaliz” (rumba).

image

En els darrers 3 anys, la U.G.E.L. (Unió de Grups excursionistes Llibertaris) han realitzat un treball de recerca, recopilant gran part de la història sobre la guerrilla antifranquista a Catalunya. El resultat d’aquesta feina ha estat l’ampliació i redisseny del GR-179, un sender de gran recorregut que uneix Manresa i Berga de 61 Km. que va estar creat pel Departament de Turisme de la Generalitat i l’F.E.E.C i que, posteriorment, va quedar desemparat com a conseqüència de la dissolució de l’F.E.E.C com a entitat gestora d’aquest recorregut.

Per mantenir viva aquesta ruta i la nostra memòria històrica, l’UGEL ha de fer el canvi d’entitat gestora per a la qual cosa, la F.E.E.C. i la Generalitat de Catalunya, els hi demanen 2.000€. Per recaptar els fons necessàries per poder optar a gestionar i conservar aquest recorregut, l’UGEL estan duent a terme diferents actes, venda de samarretes i l’edició del llibre-guia: “Seguint les passes de la Guerrilla”.

El nou recorregut redissenyat per la U.G.E.L. comença a l’antiga base guerrillera de Can Cassasaies, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obach, i finalitza a la famosa base guerrillera francesa de Mas Tartàs, punt de partida per als grups que s’internaven al país. Aquest nou camí travessa 49 punts amb història sobre el Maquis, que el dia de la presentació podreu descobrir.

Us animem a venir a aquest acte conjunt que organitzen la distribuïdora “El Racó Llibertari” i la UGEL, als locals de la CNT de Sabadell, al Passatge Edgardo Ricetti, 16.