El passat dissabte 31 de març, la CNT de Sabadell, juntament amb l’associació naturista FENACO, van retre homenatge a un anarquista sabadellenc i pioner del naturisme, Albano Rossell.

L’historiador Eduard Masjuan va fer una introducció molt interessant sobre Albano Rossell, i la seva relació amb Mateo Morral, Ferrer i Guàrdia i el naturisme llibertari i la seva importància aleshores, per l’emacipació i l’ajuda dels obrers de l’època.

Després, el naturòpata Àngel Parera, va realitzar una xerrada sobre la importància de l’alimentació en el dia a dia, com mengem en l’actualitat, la importància dels aliments biològics i de proximitat, amb diferents preguntes dels presents.

Finalment, en Masjuan ha explicat les diferències lògiques dels pioners naturistes llibertaris amb el naturisme actual, sense perdre de vista que molts d’ells ja van preveure els perills del desenvolupament de les nostres ciutats i de la insostenibilitat de les mateixes, que amb el volum i l’especulació empresarial, ens fan perdre el control de moltes coses, fins i tot el que produïm i el que mengem.

Com anècdota, la placa que la FENACO volia entregar a la CNT per homenatjar a Albano Rossell, no va arribar a temps a causa de la Vaga del 29M, si és per això, podem esperar uns dies. Perquè després diguin que la Vaga no va tenir cap efecte.

Més informació:

Albano Rossell:  http://sehina.blogspot.com.es/2012/02/el-naturismo-integral-de-albano-rosel.html

Eduard Masjuan: http://iberlibro.com/buscar-libro/autor/eduard-masjuan/

Àngel Parera: http://www.biosfera.cat:8888/biosfera/