La CNT té, hi ha tingut relacions amb altres forces sindicals, per exemple en conflictes laborals o mobilitzacions com pot ser una Vaga General. Aquestes relacions en moments determinats estan subjectes a uns interessos comuns , sigui la millora de les condicions laborals en una determinada empresa, la derogació d’una reforma laboral,etc.

També la CNT com a anarcosindicat té hi ha tingut relacions amb organitzacions, col·lectius, ateneus  i grups d’afinitat llibertaris,  ja que té en comú les mateixes finalitats i una forma de funcionar assembleària, autogestionada.

La CNT però, difícilment participarà en plataformes o coordinadores estables on hi hagin partits polítics, per molt alternatius que siguin. De fet, no té sentit que aquests partits estiguin en plataformes i coordinadores anticapitalistes, quan volen ser la veu dels moviments socials i per tant la seva militància ja participa en aquests. A no ser que el fet de que aquests partits estiguin i/o participin en coordinadores o plataformes anticapitalistes serveixi per mostrar davant la població que ells també formen part dels moviments socials i que en són la seva veu, i també per aconseguir nous votants d’altres col·lectius.

Sovint es ven la participació de partits polítics d’esquerres o alternatius o fins i tot sindicats grocs en plataformes o coordinadores anticapitalistes , com que hem de ser oberts a tothom, que hi ha gent d’aquests partits que és molt combativa, etc. Pel que fa als partits alternatius, dir que la gent combativa ja pot participar en aquestes plataformes o coordinadores mitjançant altres col·lectius. Pel que fa als partits d’esquerres institucionals o de per exemple l’etern sector crític de CCOO dir que han tingut molt de temps -en concret més de 30 anys de traïcions contra la classe treballadora- per abandonar aquests partits o sindicats grocs, i que si són tant combatius sempre poden participar des de altres organitzacions o col·lectius que fan feina el dia a dia i al carrer.

La CNT, tampoc som perfectes, també ens equivoquem, però una de les diferències entre nosaltres i altres sindicats o partits polítics és que els càrrecs dels sindicats es deuen sempre a l’assemblea i poden ser revocats en qualsevol moment, i que no deleguem en polítics o en sindicalistes els nostres problemes. Entenem l’acció directa com l’actuació col·lectiva i solidària de tots els treballadors i treballadores per resoldre els seus problemes, enfront dels individus que posseeixen el poder o els seus intermediaris. Aquesta acció directa en definitiva ens porta a rebutjar parlaments i referèndums, institucions totes que són la clau de la intermediació. I per tant, també el rebuig dels comitès d’empresa que suposen una intermediació entre els treballadors/es i l’empresa que tenen una sèrie de privilegis respecte els altres treballadors/es -hores sindicals, més protecció contra acomiadaments, capacitat de decisió per tots els treballadors/es durant 4 anys,etc-, som conscients també que el món del treball ha canviat, és per això que la CNT està creixent en sectors precaris on els comitès d’empresa no arriben i on la CNT a més té una militància capacitada per donar resposta i recolzar els companys/es de les seccions sindicals o els que no tenen seccions.  En el terreny econòmic reivindicatiu i per les mateixes raons, rebutgem tot tipus d’entitats arbitrals entre el capital i el treball, com a jurats mixtes, comissions d’arbitratge,etc., manifestant-nos a favor de la confrontació lliure i directa del capital i el treball.

“L’emanipació dels treballadors serà obra dels treballadors mateixos o no serà”

Secretaria d’Organització SOV Sabadell