PRIMERS MOVIMENTS DE LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ

En aquests moments a la jornada número 11 de vaga indefinida , sembla que es comencen a moure cadires als despatxos de la Conselleria. Davant l’allau d’accions descentralitzades , una pressió popular que lluny de decaure s’està tornant més forta i un seguiment de l’aturada per sobre del 55% , aquesta fent efecte en la tossuderia del Govern . Han passat del TIL no es toca i la vaga no té cap seguiment , a seure a negociar amb el Comitè de Vaga , convocant una reunió per avui Dijous a les 14 h .

Aquest avanç en la lluita , és mínim , ja que per ara només s’ha aconseguit que a dia d’ avui , la Conselleria convoqués a una primera reunió al Comitè de Vaga , cosa inaudita quan s’han omplert la boca aquests dies amb les paraules diàleg i consens .

Si la pressió popular és cada dia més potent , com es va demostrar el passat dimarts en la jornada de votació per a l’aprovació del Decret Llei del TIL , on uns 5.000 docents envoltaven al Parlament de les Illes, mentre el PP fa valer la seva majoria absoluta per aconseguir l’aprovació del susdit dret , no cal oblidar la pressió interna que s’està exercint al mateix Partit Popular , amb el consegüent desgast de les posicions més ultradretanes . Alguns dirigents destacats del mateix PP ja han dit que la batalla del TIL s’ha perdut , que el carrer ha passat per sobre de les institucions governades per ells mateixos .

Una altra dada significativa , és l’aprovació en els Ajuntaments de declaracions contràries al TIL . Als ajuntaments controlats per forces d’esquerra se’ls han unit també importants nuclis poblacionals amb àmplies majories del PP com Llucmajor , Sa Pobla , Porreres , Pollença , etc , on s’han aprovat amb l’abstenció en alguns casos dels Populars, o ambel seu vot afirmatiu en altres , declaracions sol · licitant la derogació del TIL , a favor de la vaga indefinida i la sol · licitud que la Conselleria s’assenti a negociar amb els professors .

Personatges destacats com l’antic President del Govern del PP , Cristòfol Soler han fet aportacions a la caixa de resistència , que ja ha arribat als 200.000 euros .

Per aquest Diumenge com ja anunciàvem està convocada el que s’espera sigui la major manifestació mai feta a favor de l’educació pública i en català a les Illes. Diverses companyies d’autobusos s’han vist superades per la immensa sol · licitud de lloguer de vehicles , penjant el cartell de complet .

La plataforma Crida, a favor de l’educació pública i de qualitat , ha venut prop de 30.000 samarretes en el que portem de vaga , és una tònica en tots el pobles i ciutats , samarretes penjades dels balcons , pancarta i qualsevol cosa de color verd .

Per contra l’empresa pública que gestiona les línies del tren , es nega a augmentar el nombre dels mateixos, un clar exemple d’intent de boicot de la protesta .

S’estan fent passos importants , però no hem d’oblidar que és una lluita complicada , amb un volum important de treballadors i treballadores trucades a l’atur , i tant la forma de gestió del mateix , a través d’assemblees participatives i autònomes , com el fet de ser la primera vaga indefinida d’un sector tan ampli a les Balears , són experiències noves. Però les mateixes poden i han de ser el trampolí per a una extensió de la lluita social . Estem dedicats a això , com no podria ser d’altra manera .

SOV de CNT de Palma de Mallorca