Els 345 treballadors/es de la planta de Panrico a Santa Perpètua, van rebutjar aquest dissabte en assemblea l’acord en què havien arribat el passat dijous en els serveis de mediació i han declarat Vaga Indefinida contra els 1.914 acomiadaments que volia realitzar Panrico a tot l’estat. En la resta de centres de Panrico la direcció va aconseguir sofocar la Vaga Indefinida dels treballadors/es a canvi de pagar en tres tandes la nòmina del passat mes de setembre.  Els sindicats no descarten que la planta de Paracuellos del Jarama (Madrid) s’uneixi a la Vaga, en canvi, els treballadors/es de Valladolid, Zaragoza i Puente Genil (Córdoba) han acceptat l’acord i rebutjen seguir amb les aturades. Els sindicats presents a la planta de Santa Perpètua són: CCOO i UGT (comitè d’empresa) i la secció sindical de CGT.

Els treballadors/es de Santa Perpètua han exigit a l’empresa el cobrament íntegre de la nòmina, la direcció de l’empresa a mans del fons de capital de risc Oaktree Capital, la direcció encapçalada  per Carlos Gila, ha amenaçat que la Vaga pot provocar que l’empresa trenqui amb el compromís de pagar la nòmia de setembre als 4.000 treballadors que té Panrico a tot l’estat espanyol. En aquesta actitud amenaçant, l’empresa també a suggerit que l’assemblea va ser il.legal i que té previst impugnar-la.

La decisió de Panrico, s’enmarca dins un procés de preconcurs de creditors, on preveuen acomiadar a la meitat de la plantilla i una rebaixa salarial del 45% per l’altre meitat. A Santa Perpètua l’ any passat els treballadors/es ja havien patit una baixada de salaris del 25%, aprovat en referèndum per un 89% però el qual només hi havien participat un 56% de la plantilla, gran part es tractava de personal d’administració on domina el sindicat UGT, en canvi a la producció té un major pes CCOO (1)

Els mossos carreguen contra els vaguistes

A les 9:30 del dilluns 14 d’octubre els Mossos van carregar contra els 200 vaguistes treballadors/es que realitzaven un piquet desde les 6h davant les portes de la fàbrica de Santa Perpètua. Els vaguistes havien pactat amb la policia que deixarien passar els treballadors/es de l’administració, tot i així els antidisturbis han carregat contra el piquet. El president del Comitè d’empresa Gines Salmerón (CCOO) ha explicat que bloquejar el centre de producció significava paralitzar la gestió  de la companyia a tot Espanya “lo que conlleva que no se pueda contactar ni con proveedores ni con los clientes para gestionar los pedidos” (2)

Panrico, una més de tantes altres…

Primer va ser Cubigel, després ABB i ara Panrico, apart de moltíssimes altres empreses més que han realitzat ERO’S al Vallès. En el cas d’ABB curiosament l’empresa oferia la posiblitat de treballar a la nau de Cordoba on abans havia acomiadat als treballadors/es subcontractats per Eulen i on la CNT hi va mantenir una Vaga indefinida (3) Aquests ERO’S només es podran parar amb la unió de tots els treballadors/es, amb un sindicalisme  combatiu de confrontació i no de pactes a la baixa, al màxim de centres de treball possibles, i amb un canvi de model sindical que trenqui amb la representativitat i als pactes d’esquena a la resta de la plantilla, a les assemblees i les seccions sindicals on tots els treballadors/es participin, siguin informats i no hi hagin privilegis de cap tipus entre ells/es.

Com donar suport als vaguistes?

-No consumint productes Panrico fins que el conflictes es solucioni a favor dels teballadors/es. Aquests són els productes Panrico:

• Panrico (pa de motlle)
  • Donuts
  • Donettes
  • Dokyo
  • Bollycao
  • Horno de oro (magdalenes i brioxeria industrial)
  • La Bella Easo (magdalenes i brioxeria industrial)

-En cas de necessitar la nostra ajuda, donar suport als piquets, concentracions,etc.

-Està atents a les novetats del conflicte.

(1) http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/10/14/catalunya/1381777727_790672.html

(2) http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/10/14/catalunya/1381741744_146621.html