manipulacion_medios

El passat 2/10/2014 aquest diari publicava un article titulat “Guerra entre la CNT catalana i espanyola pels papers de Salamanca” firmat per Silvia Marimon (http://www.ara.cat/premium/cultura/Guerra-CNT-catalana-lespanyola-papers_0_1222677771.html). Desmentim que existeixi cap conflicte en l’eix nacional entre la CNT-AIT de Catalunya i Balears i la resta de la confederació. Primer de tot perquè no existeix la CNT espanyola sinó la CNT-AIT Confederal, que agrupa tots els sindicats de la CNT-AIT d’arreu de l’estat, entre ells la CNT-AIT de Catalunya i Balears. I segon perquè quan es parla de la CNT catalana, s’està parlant d’un grup de sindicats desfederats a Catalunya l’any 1996, alguns dels quals han tornat a federar-se a la CNT-AIT, a l’actualitat aquest grup que utilitza les sigles de CNT, s’autoanomena CNT-Catalunya i disposa de 4 locals a quatre localitats a la província de Barcelona. En tot aquest temps, la CNT-AIT de Catalunya i Balears no ha denunciat a la “CNT-Catalunya” per l´’ús indegut d’unes sigles que no els hi pertanyen. Ens agradaria saber si la “CNT-Catalunya” recolza les afirmacions que ha realitzat al seu abogat, Josep Cruanyes, a l’article.

L’article afirma que la “CNT espanyola” va presentar una denúncia contra la “CNT catalana” per tal que els papers de Salamanca es quedessin allà i no tornessin a Catalunya. Això és rotundament fals, ja que la denúncia tractava sobre la titularitat dels papers de la CNT, que anys enrere es trobaven a l’Arxiu de Salamanca però que ara es troben a l’Arxiu Nacional de Catalunya, situat a Sant Cugat del Vallès. La CNT-AIT vol que els papers segueixin de moment a tal Arxiu (ja que no disposa d’un local acondicionat per aquests), i que hi puguin accedir familiars d’antics cenetistes, investigadors, historiados, etc.El diari “Ara” i la periodista Silvia Simón, només han escoltat una part, la de la “CNT Catalunya”, representada per Josep Cruanyes, sense contrastar aquesta versió amb la de la part demandant, la de la CNT-AIT catalano-balear ni tan sols consultant la sentència amb la demanda presentada.

La denúncia va ser presentada per tota la Confederació de la CNT-AIT -que agrupa els diferents sindicats de la CNT a l’estat espanyol- en contra de la resolució del Conseller de Cultura Ferran Mascarell que va desestimar el recurs de reposició que va presentar la CNT-AIT. Es van iniciar aquests tràmits, no perquè la CNT-AIT tingués ganes d’iniciar una batalla legal, sinó perquè la Conselleria de Cultura havia entregat el patrimoni de tota la Confederació Regional de Catalunya i Balears de la CNT-AIT al grup que utilitza el nom de “CNT-Catalunya”. La CNT-AIT de Catalunya i Balears ja ha enviat un escrit a la redacció del Diari “Ara” exigint una rectificació de l’article, cosa que aquesta no ha fet.

La CNT-AIT de Catalunya i Balears, és un sindicat actiu, és present a 21 localitats i té constituïdes més d’ una quarentena de seccions sindicals. La CNT-AIT ha aconseguit readmissions, que no s’apliquin ERO’S, aturar baixades de salaris i millores laborals diverses. Per desgràcia sembla ser que la major part dels mitjans de comunicació només treuen la CNT-AIT quan es tracta de parlar del passat d’aquesta organització i/o per intentar criminalitzar-la. Sembla ser que les vagues o els conflictes sindicals de la CNT-AIT no existeixen a ulls dels mitjans de comunicació, si que existeix però quan es tracta d’inventar-se un suposat conflicte en l’eix nacional dins la organització, aprofitant l’actualitat del debat nacional entorn la consulta del 9N.

En cas que Catalunya s’independitzés la CNT-AIT catalano-balear s’adaptaria al nou escenari. Existeixen diferents sensiblitats dins el sindicat respecte la independència o no de Catalunya. En un nou estat català la CNT continuaria lluitant pels drets dels treballadors/es i no s’oblidaria del seu objectiu: que els treballadors siguem els que decidim sobre el nostre treball i tots els aspectes de la nostra vida, la veritable independència.

CNT-AIT Sabadell