Aquest dimecres 1 de març, militants de la CNT Sabadell i Terrassa hem realitzat una concentració davant de  Pino Componentes per reclamar la readmissió de dos treballadors de la CNT acomiadats de l’empresa per repartir octavetes als centres de Rubí i les Borges Blanques.

IMG-20170301-WA0006

La concentració s’ha iniciat a les 13:45h, a una rotonda molt concorreguda del polígon la Bastida de Rubí per tal de visibilitzar el conflicte a l’exterior, a les 14:30h, aprofitant el canvi de torn, ens hem dirigit davant el centre de Pino Componentes, on ha continuat la protesta.

Els treballadors acomiadats han rebut el suport de la plantilla, de fet, han entregat a gerència una recollida signatures de 20 treballadors dels 25 que son a la planta de producció de Rubí demanant la reincorporació a la feina dels dos acomiadats.

Davant de Pino Componentes un alliberat de CCOO que assessora els Comitès d’Empresa de CCOO a diverses empreses, ha sortit amb 2 membres d’aquest i s’ha encarat amb els treballadors de la CNT perquè s’ha sentit ofès al dir-li alliberat, i ens ha volgut aclarir que ell era un «dirigente de CCOO de la comarca», se li ha respost dient-li que nosaltres no érem dirigents ni alliberats, sinó treballadors. El comitè de CCOO a Pino Componentes ha tingut un paper còmplice al costat de l’empresa en els dos acomiadaments, signant-los i recolzant-los sent concients de que responen a una persecució sindical, actuació a que ja ens tenen acostumats els sindicats «majoritaris» en diverses empreses, de fet, membres de CCOO de la plantilla ens han informat que gerència exigeix al comitè que acabi amb la secció de CNT.

Ni aquests acomiadaments ni les més de 30 sancions, aturaran la secció sindical de CNT a Pino Componentes que continuarà treballant des de dins, denunciant i proposant mesures per acabar amb la precarietat i la inseguretat laboral a l’empresa. Les accions de denúncia dels sindicat no pararan fins que Manuel Hernández Cudós accionista principal de Pino Componentes, readmeti els dos treballadors i aturi la persecució sindical contra els membres de la secció de la CNT.

A la mà de la gerència de Pino Componentes està acabar amb aquest conflicte, deixar l’orgull de banda, readmetre els treballadors, treure les sancions a diversos treballadors de la secció, i assentar-se a escoltar les demandes i propostes de la secció sindical de CNT. De no readmetre els treballadors, la CNT es veurà obligada a estendre el conflicte més enllà de la pròpia empresa.

IMG-20170301-WA0007