En els darrers mesos les empreses han aprofitat per apretar encara més a la baixa les condicions de les seves treballadores.

Categories laborals inferiors a les reals, plusos que no es paguen, jornades que canvien cada setmana, subcontractació, treball sense contracte ni alta a la seguretat social… Són els clàssics de sempre, agreujats sota l’excusa de la pandèmia. No hi ha dia que no sentim con de malament ho passen els autònoms, les petites i mitjanes empreses, la hostaleria i el comerç. No obstant, no perden el temps en traslladar aquesta incertesa als treballadors, fins i tot en aquelles empreses on no han patit cap davallada d’ingressos o els han aumentat. Aquestes són algunes de les darreres accions del Sindicat:

Residència DomusVi. S’ha interposat demanda pel reconeixement de la categoria correcta de la treballadora, així com de la seva jornada laboral, que li canviaven cada setmana, a gust de la direcció.

Laboratorios Uriach. S’ha denunciat a Inspecció de Treball la situació de cessió il·legal dels treballadors de control d’accessos i manteniment. Un cas més de l’abús en la subcontractació, que fa que les empreses abareteixin extraordinàriament els costos, a costa com sempre dels treballadors.

Neteges RC. No només les grans empreses abusen. Aquesta petita empresa de neteja de Sabadell volia fer fora una treballadora, després de tenir-la contractada en frau de llei i reduir-li la jornada com li convenia, deixant a la treballadora cobrant la meitat. Actualment s’està negociant amb l’empresa que la treballadora passi a jornada complerta.

També tenim comercials d’immobiliària sense contracte que els han deixat tirats tant bon punt va començar la pandèmia, treballadors acomiadats sense notificació, abusos en els ERTO… La llista d’abusos és llarga, però la solució sempre és una: buscar quina és la millor manera de posar fi als abusos, amb el Sindicat.