El sindicat CNT demandarà a l’empresa per vulneració de dret fonamental i considera els acomiadaments com una represalia contra els treballadors, alguns d’ells amb més de 25 anys d’antiguitat a l’empresa.

La direcció ja s’havia endarrerit amb els pagaments de les nòmines de juny juliol i agost, cosa que va portar a un conflicte entre els treballadors i l’empresa.

Fonts del Sindicat CNT afirmen que l’anterior administrador, José Agüera, va vendre la firma a un grup anomenat “Inversión Global Corporativa”, amb seu a Madrid i que, segons el sindicat, es dedica a tancar empreses, venent els actius i acomiadant treballadors.

De fet, els nous propietaris han confirmat a la plantilla la intenció de tancar l’empresa amb acomiadaments individuals i donant 20 dies per any treballat, i assegurant-los que és possible, que més endavant es reobri l’empresa i els tornin a contractar.

Segons CNT, tant les quantitats i les formes que s’han fet els acomiadaments estan del tot fora de la llei, a més de la vulneració de dret fonamental que significa acomiadar als treballadors en plena vaga laboral.

El sindicat denuncia les pràctiques abusives d’algunes empreses que poden deixar al carrer a tota la plantilla sense afrontar cap responsabilitat, després d’anys de desviaments dels beneficis sense cap control legal.

De fet l’Ebanisteria Agüera tenia o té en propietat una altra empresa amb la que s’intercanviaven obres, materials, factures… Pel sindicat CNT, queda molt clar que els administradors “han buidat l’empresa amb intenció de vendre-la i, si els interessa, obrir-ne una de nova més endavant, deixant a treballadors, clients i proveïdors amb deutes i feines sense entregar”.