Diumenge 3 de Juliol a les 11:30h a la Plaça del Pi (Sabadell)

Manifest del col.lectiu Ca L’Enredus de Sabadell. ( espai d’acompanyament integral a les persones LGTBIQ+ i als seus familiars, amistats i entorn ). ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️

MANIFEST: SOM ELS COLORS DE LES LLUITES (DIADA PER L’ALLIBERAMENT AFECTIU, SEXUAL I DE GÈNERE)

Avui les trans, mariques, bis i bolleres tornem a trepitjar les Rambles, tornem a Sant Jaume i tornem a fer nostra la lluita de qui ens ha precedit en la defensa dels drets LGBTI. Les persones LGBTI sempre hem sigut els colors de les lluites.

Ho vam ser quan el Front d’Alliberament Gai de Catalunya formava part de la lluita contra el franquisme, ho hem sigut cada vegada que el moviment LGBTI ha estat al costat de la classe treballadora organitzada i ho som cada dia que promovem la unió de les lluites feminista, antiracista, de classe i LGBTI.

Amb aquest objectiu, avui som els colors de totes les lluites. Avui, lluitem plegades pels drets LGBTI, que són els drets de tothom. Perquè només guanyant drets acabarem amb les fronteres, les precarietats i les violències que ens travessen.

Lluitem per un alliberament LGBTI que no s’oblidi de la gent migrada i racialitzada, un alliberament que acabi amb les fronteres.

Per això, exigim:
1. La derogació de la llei d’estrangeria, una llei racista i patriarcal, que criminalitza les persones migrades, vulnera drets de ciutadania i precaritza especialment les dones i persones trans migrades. Aquesta llei ens condemna a ser mà d’obra a baix cost per incrementar els beneficis d’uns pocs privilegiats pel sistema capitalista. Cap persona és il·legal!

2. Exigim la regularització immediata de totes les persones migrades i el tancament dels Centres d’Internament d’Estrangers. No ens serveix de res reconèixer els drets LGBTI mentre hi ha gent patint a un CIE o que viu amb por perquè no té papers. Papers per a tothom!

3. Volem acollir! Al món hi ha 69 països que persegueixen legalment a les persones LGBTI. En 11 d’ells se’ns reserva la pena de mort. Exigim ser país d’acollida i refugi per a tota la gent que fuig de la repressió i la violència LGBTI-fòbica!
Lluitem contra un sistema que ens condemna a vides precàries, a discriminacions i a desigualtats. La crisi ha agreujat una situació ja de per si precària per a lesbianes, gais, bisexuals, trans i intersexuals. Ens enfrontem a feines on ens discriminen, on cobrem poc, on tenim contractes temporals. Feines on patim homofòbia, lesbofòbia, bifòbia i transfòbia. Encara avui se’ns limita l’accés a segons quines feines en funció del nostre origen, de la nostra ploma o de si tenim passing o no. Totes aquestes discriminacions i violències vulneren els nostres drets!

Volem:
1. Drets laborals per a tota la classe treballadora. Cal garantir els drets a totes les treballadores, especialment a les que treballen en els àmbits més precaris, que sovint són persones migrades, treballadores de les cures, de la llar i de sectors de l’economia informal. També exigim erradicar l’LGBTI-fòbia dels centres de treball amb un enfortiment de la inspecció laboral.

2. Desplegar la Renda Bàsica Universal. És el camí per tenir garantida la nostra existència, un lloc de partida des del que poder rebutjar feines precàries, discriminacions i altres violències sistèmiques que tenen una arrel econòmica.

3. Dret a l’habitatge garantit. Tothom té dret a tenir on viure. No podem viure amb por que ens facin fora de les nostres cases, no hauríem de patir per si el propietari del nostre pis és lesbòfob o si la nostra família no ens accepta. Garantir el dret a l’habitatge vol dir tenir un parc públic de lloguer assequible, aturar immediatament tots els desnonaments i impulsar mesures per acabar amb la pobresa energètica.

4. Dret a la salut. No podem dependre de les farmacèutiques privades que volen fer de la salut un negoci. Necessitem una farmacèutica pública que ens garanteixi un accés universal als nostres medicaments i hormones. A més, cal garantir la formació amb perspectiva LGBTI als professionals sanitaris. Han d’entendre que hi ha una gran diversitat de persones i de cossos i que les persones trans existeixen. Exigim que Trànsit, el servei que acompanya a les persones trans a Catalunya, augmenti la seva dotació pressupostària i de personal per a poder assegurar que arribi a tota Catalunya.

Lluitem contra tota mena de discriminacions i violències, situacions amb les quals convivim diàriament i que s’han d’acabar.

Per això:
1. Acabem amb l’LGBTI-fòbia. Exigim la fi de qualsevol mena de discriminació per motiu d’opció sexual, identitat de gènere o expressió de gènere. I per a fer-ho efectiu, volem inspecció laboral, protocols i eines efectives als centres educatius, al transport públic, a l’oci, a les festes, al lleure… calen mesures a tots els àmbits de les nostres vides.
2. Exigim un pla per erradicar l’LGBTI-fòbia que no es basi en més sancions ni més presons en les quals sempre acaben les mateixes, sinó en educació, cultura i comunitat. El punitivisme no és la solució, no confiem ni en policies ni en jutges del sistema capitalista i cisheteropatriarcal.
3. Exigim unes lleis trans i LGBTI, tant a Catalunya com a l’Estat, que no es quedin només en la simple garantia d’un canvi de nom al DNI. Volem que vagin a les arrels de les violències que patim: que garanteixin canvis en el sistema educatiu, en l’accés a la salut, en el mercat laboral, en el dret a l’habitatge, en la persecució de les persones LGBTI migrades, en la fi de la mutilació de persones intersexuals i del qüestionament mèdic del seus
cossos.

Exigim ambició, despatologització i drets.

1. Exigim blindar i ampliar els drets sexuals i reproductius per a totes les dones i persones amb capacitat gestant: educació sexual, avortament, anticonceptius, dret a la reproducció assistida, etc.

Totes les persones mereixen una atenció dels seus drets sexuals i reproductius. Incloure significa millorar el benestar de totes!

Alliberem-nos! Construïm plegades una societat que, com demana el feminisme, posi la vida i les cures al centre. Una societat lliure de masclisme, racisme i LGBTI-fòbia. Una societat lliure de capitalisme i de tota mena d’opressió. Caminem cap a una societat on poder viure en llibertat.

Volem caminar juntament amb tothom qui lluita per fer d’aquest món un lloc millor. El col·lectiu LGBTI seguirà sent punta de llança d’aquesta lluita, dels colors de les lluites, perquè ampliar els drets LGBTI és ampliar els drets de la classe treballadora, és garantir els drets de la majoria. Siguem els colors de les lluites!

Manifest CNT en favor de l’orgull LGBT