Durant tot el matí d’ahir, al parc  Tres Xemeneies, just a tocar de l’indret de l’antiga fàbrica elèctrica de la Canadenca, es van realitzar els actes del Primer de Maig de la CNT de Catalunya i Balears. Tècnicament, en veritat, van participar conjuntament les dues CNT’s existents en aquesta territorial però, superant els problemes que s’arrosseguen des de mitjans dels ’90, aquest any, en el 125è aniversari de l’efemèride del 1r de maig, van organitzar plegades aquest acte que, esperem, des del Sindicat d’Oficis Varis de Sabadell, pugui conduir a una veritable unió, sentir general del nostre sindicat i que, de ben segur, seria una molt bona notícia, no només per a la pròpia CNT, també per a la resta dels moviments socials contestataris en un context com l’actual amb un capitalisme i un estatisme que ens escanya dia rere dia.

L’acte va seguir l’esquema planificat i va destacar, en tot moment, pel bon ambient i la nombrosa participació d’afiliats/ades i simpatitzants de la CNT. La manifestació convocada al matí va aplegar a unes 1500/2000 persones i va transcórrer sense cap incident remarcable.

Potser per a molts el Primer de Maig s’ha transformat en una diada folklòrica, però aquest any, per a moltes altres persones, a Catalunya, en l’ambient antiautoritari i anarcosindicalista, pot significar un exemple clar i pragmàtic de la necessitat de superar problemes passats dins de la CNT i solucionar una situació que, de ben segur, mai hauria d’haver passat, tal i com va ser la divisió de la regional catalana. No cal demanar perdó ni excuses  ja que, de fet, moltes de les persones que van promoure aquests fets ja no romanen a cap de les CNT’s i molta gent de totes dues hem compartit lluites, afinitats i somnis en els darrers anys. Podem entrar en debats sobre quina de les dues “CNT’s” va tenir raó en el seu moment, però cap d’aquests debats podrà anul·lar l’obvietat i responsabilitat que tenim, aquí i ara, en solucionar aquesta situació, entre iguals, de tu a tu, entre les dues manifestacions reals de la CNT a Catalunya.

La CNT Sabadell, integrant del sector “oficial”, confederada amb la resta de sindicats de l’estat, des de la seva humil posició, entén que la bona coordinació i afinitat existent en l’organització dels actes d’aquest Primer de maig conjunt no ha de ser el final d’un camí, més aviat l’inici d’una CNT lliure de dogmatismes i unida front els nostres veritables enemics, és a dir, totes aquelles estructures i relacions socials basades en l’explotació.

CNT Sabadell

Secretaria de Premsa i Propaganda