El proper diumenge 1 de juliol es realitza el Mercat d’Intercanvi de Sabadell impulsat per diversos col·lectius i moviments de la ciutat.

El Mercat se celebrarà al llarg de tot el matí de diumenge, de les 11h a les 14h a la plaça Marcet de Sabadell. S’anima a totes les persones i entitats a venir, a portar la seva taula i oferir allò que ja no s’utilitzi i que altres persones puguin fer-ne ús. Durant el matí es podran intercanviar objectes sense la necessitat de comprar res ni utilitzar euros.

La proposta del Mercat d’Intercanvi no és nova a la ciutat. En passades ocasions, altres entitats ja han impulsat mercats d’intercanvi de manera puntual i vinculats a períodes de l’any marcadament consumistes, com Nadal.

La finalitat del mercat d’intercanvi és mostrar i practicar alternatives de consum per construir una economia social. És a dir, una economia basada en el valor d’ús i no en l’especulació, al servei de les necessitats de les persones i no dels interessos privats on el nivell adquisitiu de les persones no suposa una discriminació.

Aquest mercat d’intercanvi neix amb la voluntat de celebrar futures edicions de manera periòdica i créixer no només amb el nombre de persones, entitats i col·lectius que visitin i usin el mercat, sinó també en la seva organització. La xarxa d’intercanvi aspira a crear un espai fixe per intercanviar, no només béns materials, sinó també coneixements i serveis que permetin satisfer necessitats bàsiques i quotidianes, prescindint cada cop més de l’euro i del sistema econòmic vigent. Un espai on es creïn noves formes de relacionar-se a nivell personal i econòmic usant diferents eines com és aquest mercat d’intercanvi, com també xarxes d’intercanvi, bancs del temps o la moneda social.

Mercat d’Intercanvi de Sabadell
Diumenge 1 de juliol de 2012
Plaça Marcet de les 11h a les 14h

Més informació a http://sabadellintercanvi.wordpress.com