Els sindicats de CNT a Madrid i Salamanca realitzen diferents concentracions en Ginos en solidaritat amb el company Gastón, acomiadat del restaurant on treballava, a Barcelona.

El passat dissabte 21 de juliol va ser una data clau per als restaurants Ginos de tot Espanya. Companys dels SOV de Salamanca i Madrid van realitzar concentracions a diferents restaurants d’aquesta cadena, en solidaritat amb el company Gaston, d’aquest sindicat. El nostre company va ser acomiadat del seu centre de treball, en el cc Splau de Cornellà, al•ludint a raons absurdes, (entrar xiulant a la cuina, negar-se a fer hores extra i marxar a l’hora en que finalitzava el seu torn). Aquestes raons van ser les úniques que l’empresa va trobar per encobrir el veritable motiu de l’acomiadament: la seva afiliació i activitat en aquest sindicat.Des que es va conèixer l’acomiadament, la CNT de Barcelona ha realitzat diverses concentracions en diversos dels restaurants d’aquesta cadena, causant quantioses pèrdues a aquests. Ara, a més, companys d’altres punts de la península, s’han sumat al conflicte del nostre company i han realitzat concentracions solidàries en restaurants Ginos de les seves respectives localitats. Madrid i Salamanca han estat els primers a sumar-se: els companys de Madrid es van plantar en ple centre de la capital, davant el Ginos de Gran Via, a l’hora de dinar. A Salamanca van triar dos restaurants en diferents centres comercials, tant a l’hora del menjar, com durant els sopars. Informat a comensals i transeünts de la situació del company de Barcelona. En tots els casos, les mostres de desesperació de l’empresa van ser palpables.A Ginos li costa encaixar la conducta del nostre sindicat: no s’explica que l’acomiadament d’un treballador a Barcelona, tingui ressò en altres punts d’Espanya, no s’explica que en la conciliació de la demanda de l’acomiadament, el company acomiadat es negui a agafar els diners que li ofereixen, tot i les estratagemes intimidatòries del lletrat de l’empresa, i que aquestes desemboquessin finalment en súplica.

Sens dubte, aquesta demostració de solidaritat dels companys de Salamanca i de Madrid, té la seva repercussió. I la té en dos sentits ben diferents: Ginos es va assabentant de la classe de sindicat al qual s’enfronta i del que significa la solidaritat per a la CNT. Però també ha significat molt per al nostre company Gastón i per a tots els que lluitem per la seva readmissió des de Barcelona, ara amb més força que mai per continuar endavant per i fins la readmissió.

Crònica de Salamanca: http://salamanca.cnt.es/2012/07/21/concentraciones-por-la-readmision-de-/

Crònica de Madrid: http://sovmadrid.cnt.es/noticia/acci%C3%B3n-directa-madrid-la-cnt-afirma